۱۰ منزل مسکونی در شهرستان سملقان دچار آبگرفتگی شد


جواد بهادری عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جریان بارش و سیلاب امروز ۱۰ روستا در محدوده روستای چمن بید دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امداد گران جمعیت تخلیه شد.

وی افزود: تردد در تمامی جاده های این شهرستان برقرار است اما به صورت موردی آبگرفتگی جاده اصلی بجنورد – جنگل گلستان را برای ساعاتی دچار مشکل کرد که با تلاش نیروهای مدیریت بحران شهرستان به سرعت برطرف شد.

فرماندار شهرستان سملقان خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلی خاصی در خصوص آبگرفتگی گزارش نشده است و در تمامی جاده‌ها تردد برقرار است و دستگاه‌های خدمات رسان و مدیریت بحران نیز در حال آماده باش هستند.

در همین حال شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد و از مردم خواست تا از اتراق و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، رگبار و رعد و برق، بارش باران و احتمال وقوع سیلاب را در برخی از مناطق این استان برای روز پنجشنبه و جمعه جاری پیش بینی شده است و در این خصوص از مردم خواسته شده است هشدار ها را جدی بگیرند.

سامانه بارشی که اکنون در استان فعال است سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران، برخی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق می شود و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

این سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان بویژه در شرق، جنوب و جنوب شرق یعنی شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین و بام و صفی آباد خواهد بود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۳۰۰ دانش‌آموز بجنوردی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند 

ابوالقاسم اکبری به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دانش آموزان در قالب ۶ دستگاه اتوبوس …