سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری منصوب شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آیین، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین رسالت‌های این بنیاد عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در وهله اول با تکریم خانواده شهدا و ایثارگران محقق می‌شود.

مجتبی قاسمی ادامه داد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نگاه مردمی و متواضع داشت و در عمل به سیره شهدا و تداوم راه ایشان حساسیت و مراقبت ویژه‌ای به کار گرفت تا بتوان به رسالت‌های خود در این حوزه به خوبی عمل کرد.

وی با تاکید بر مشارکت‌دهی ایثارگران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد بهتر امور، تصریح کرد: شرط موفقیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌گیری از تجارب، اندوخته‌ها و مشارکت پیشکسوتان و خانواده‌های ایثارگران است.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران مردمی‌ بودن را از مهمترین ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی عنوان کرد و گفت: بی‌شک با الگوگیری از روش مدیریتی آیت‌الله رئیسی به ویژه در مجموعه‌هایی نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توان در خدمت بی‌منت به مردم و جامعه هدف موثر واقع شد.

قاسمی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که با توجه به جمعیت کمتری که دارد اما از حیث جامعه ایثارگری جمعیت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

پیشبرد برنامه‌ها با مشارکت‌دهی ایثارگران

سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست مهمترین برنامه خود را پیشبرد اهداف و برنامه‌های این نهاد با مشارکت‌دهی خانواده شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند و در همین راستا ما نیز برای جهش در برنامه‌ها و امور خود به ظرفیت‌های مردمی و ایثارگران نگاه ویژه‌ای داریم.

صابر خسروی افزود: امام راحل فرمودند خدمت به خانواده شهدا، افضل کارهاست و این نشان می‌دهد شهید، افضل و از بهترین انسان‌هاست و این وظیفه ما را در خدمت‌رسانی به خانواده شهدا سنگین‌تر کرده است.

وی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر رسالت‌های مهم بنیاد شهید عنوان و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در راستای تقویت روحیه ایثار و شهادت و حفظ نام و یاد شهدا استفاده کنیم.

اختصاص سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایثارگران استان

مدیرکل سابق بنیاد شهد و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: در مدت سه سال اخیر که مسئولیت ریاست این نهاد را برعهده داشتم تلاش خود را برای پیشبرد بهتر امور و تکریم خانواده شهدا به کار گرفتم و شایسته است که بگویم در این مجموعه به جای خدمتگزاری، سپاسگزار خانواده‌هایی بودم که عزیزترین افراد خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

اسماعیل عسگری افزود: یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که خانواده شهدا و ایثارگران با آن مواجه هستند، اشتغال است که در همین راستا در سال ۱۴۰۱ تسهیلاتی به میزان یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و در سال گذشته نیز یک‌هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال خانواده ایثارگران اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان جهادکشاورزی استان منعقد کردیم مقرر شده تا ۱۰ درصد طرح‌های دامداری و گلخانه استان به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص داده شود.

مدیرکل سابق بنیاد شهد و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۳۰۷ گلزار شهدا در استان، اظهار داشت: طی سه سال اخیر ۱۹۷ گلزار شهدا در استان بازسازی و مرمت شد، هرچند هنوز ۶۸ گلزار شهدا در استان داریم که هیچ فعالیت عمرانی برای ساماندهی این نقاط انجام نشده است.

عسگری افزود: در سفر اول و دوم آیت‌الله رئیسی به استان نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و مرمت گلزار شهدای استان اختصاص یافت.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ابزار هنر را از دیگر اقدامات این نهاد در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: تهیه فیلم سینمایی از شهید ظفر خالدی، ساخت مستند از سردار شهید ارسلان حبیبی، چاپ کتاب و تولید چند رسانه‌ای شهید ترکی و شهید علی عسگری از جمله این برنامه‌ها بوده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات اسماعیل عسگری مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری قدردانی و صابر خسروی به عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.

تعداد شهدای دارای پرونده در بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۴۱۵ شهید است که از این تعداد ۵۶ نفر سردار شهید، ۹۶ فرمانده شهید، یک‌هزار و ۳۰۰ شهید جامعه عشایری، ۵۶۵ نفر شهدای دانش‌آموز، ۸۷ نفر شهدای دانشجو، ۲۱۵ نفر شهدای کارگر، ۲۱۰ نفر شهدای ورزشکار، ۹۶ شهید روحانی، ۱۵۹ شهید ترور، ۸۴ شهید در بمباران هوایی، ۱۸ نفر شهدای حادثه منا، ۱۷ نفر شهدای غریب، هشت نفر شهدای مدافع حرم، ۶ نفر شهدای دوران انقلاب اسلامی و ۱۵ شهید زن هستند.

در استان ۱۳ خانواده سه شهیدی و ۱۰۴ خانواده ۲ شهیدی داریم و ۱۰ نفر از خانواده‌های استان تک فرزند خود را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ایرنا – راهپیمایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

جمعی از مردم شهرکرد، همزمان با سراسر کشور، ظهر جمعه (۶ مهر ۱۴۰۳) در محکومیت جنایات …