مهرآباد بالاترین شاخص رضایت را در بین فرودگاه‌ها کسب کرد

به گزارش ایرنا از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، «محمدمهدی افشاری»‌ با اعلام رشد سه‌دهم درصدی شاخص رضایت مسافران در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه گذشته (فروردین)، بر تمرکز ویژه و توجه چند برابری مدیران، کارشناسان و عوامل اجرایی طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینه افزایش رضایتمندی مسافران از آغاز سال جاری تا کنون تاکید کرد.

وی افزود: در راستای تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره اهمیت پروژه پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و هوشمندسازی خدمات مرتبط در فرودگاه‌های کشور، راهبری این پروژه با جدیت ویژه در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگون و مکانیزه منطبق با فناوری‌های روز جهان، مجموعه فرآیندهای ثبت مستمر، برخط و هوشمند بازخوردهای مسافران منطبق با استانداردهای بین‌المللی در بستر سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و حصول نتایج کاربردی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود آنها در فرودگاه های کشور در حال انجام است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه با اشاره به نتایج رتبه‌بندی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳، گفت: فرودگاه مهرآباد با ثبت ۱۳۷ هزار و ۸۵ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه نخست، فرودگاه اصفهان با ثبت ۲۸ هزار و ۳۲۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۶ رتبه دوم، فرودگاه بندرعباس با ثبت ۳۰ هزار و ۱۵۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه سوم، فرودگاه تبریز با ثبت ۱۵ هزار و ۵۸۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه چهارم، فرودگاه شیراز با ثبت ۳۰ هزار و ۴۶۳ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه پنجم، فرودگاه زاهدان با ثبت ۶ هزار و ۶۷۸ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۰.۲ رتبه ششم، فرودگاه یزد با ثبت هشت‌هزار و ۱۹۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۹.۹ رتبه هفتم، فرودگاه مشهد با ثبت ۶۳ هزار و ۱۰۰ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۶.۵ رتبه هشتم و فرودگاه اهواز با ثبت چهار هزار و ۸۲۱ بازخورد و کسب شاخص رضایت۶۲.۹ رتبه نهم را کسب کردند.

وی ادامه‌داد: بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکت‌های هواپیمایی و نظرات ثبت شده در کنسول‌های دیجیتالی نصب شده در سالن‌های ترمینال چهار فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ماهان بیشترین رضایتمندی از نگاه مسافران را در ماه گذشته کسب کردند.

افشاری در پایان گفت: در اقتصاد جهان امروز، یکی از عوامل اساسی و اثرگـذار بر سازمان‌ها، مشتریان آنها هستند و به همین منظور سازمان‌ها و حـوزه‌های خدمت رسان، باید همه فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را متوجه مقوله CUSTOMER EXPERIENCE (تجربه رضایت مشتری) کنند، زیرا رابطه بسیار قوی بین کیفیت محصول یا خدمات با رضایت مشتری و سودمندی مجموعه وجود دارد.

وی خاطرنشان‌مرد: از این رو فرودگاه‌های کشور نیز باید به منظور بهبود رابطه خود با مسافران و جلب رضایت آنها از خدمات ارائه شده، به طور دائم و مستمر به ارزیابی میزان رضایت یا نارضایتی و نیز شناخت انتظارات مسافران و راهکارهای استراتژیک جلب رضایت آنها و برآورده کردن انتظاراتشان بپردازند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شبکه برق ۳۴۶۰ روستا بهسازی شد

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «مجید برنگی» خاطرنشان‌کرد: از مجموع ۲۸ هزار سامانه خورشیدی …