نماینده مجلس خبرگان: امام راحل مردمی‌ترین انقلاب را در دنیای معاصر پایه‌گذاری کردند


به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت الله عبدالله کیوانی هفشجانی روز یکشنبه در آستانه فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری افزود: امام (ره) در سال ۱۳۴۲ با برافزاشتن بیرق نهضت آزادی‌بخش خود، شفاف‌ترین اندیشه را در این عالم بیان می‌کنند و ایشان، رژیم صهیونیستی را به عنوان مهمترین دشمن ایران اسلامی اعلام کردند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام راحل با انقلاب خویش توانستند ایران را از کشوری عقب افتاده جهان سومی به کشوری قدرتمند تبدیل کنند و با استفاده از رای مردم، برای تعیین نوع حکومت و با تشکیل مجلس خبرگان که متشکل از منتخبان مردم است قانون اساسی را تنظیم کردند.

کیوانی اضافه کرد: امروز به برکت حرکت امام راحل و رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب و خون شهدا، حرکت و جریانی در دنیا شکل گرفته است که توانسته دشمنان و مخالفان خود را از صحنه جهانی حذف کند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروز هر انسانی که اهل اندیشه و فکر باشد چه موافق و مخالف باید در خصوص اندیشه امام راحل فکر کند.

کیوانی با اشاره به اینکه هر قدرتی باید سه شاخص امنیت، تولید ثروت و علم را داشته باشد، تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به واسطه رهنمودهای امام راحل و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب در باب امنیت، به قدرت بازدارندگی رسیده است.

وی در خصوص جایگاه ایران در قدرت تولید علم گفت: امروز ایران در جایگاه تولید علم در مقام و مرتبه قابل توجهی قرار گرفته و در باب اقتصاد نیز اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد.

کیوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مدت ۴۶ سال گذشته توانسته است حیثیت وجودی، جغرافیایی و سخت‌افزاری دشمن را هدف قرار دهد، افزود: امروز به برکت پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، عملیات وعده صادق و پیام رهبر معظم انقلاب، نرم‌افزار مدرنیته جهان غرب از سوی انقلاب اسلامی به چالش کشیده شده است، بنابراین در این شرایط به نرم‌افزار جایگزین مدرنیته نیاز است که این به همت دانشگاه‌ها و دانشگاهیان محقق می‌شود.

وی با اشاره به شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش گفت: دکتر بهشتی و یاران او با شهادت خود حرکت انقلاب را سرعت بخشید و جریان انقلاب را بیدار کرد.

کیوانی ادامه داد: بعد از ۴۵ سال نیز شاگردی از شاگردان دکتر بهشتی با همان اندیشه در راس امور اجرایی کشور قرار گرفت و حرکتی نو را در جامعه زنده کرد.

وی اضافه کرد:خادم‌الرضا(ع) در این مدت طعنه دوست و دشمن را در این مدت تحمل کرد و راه صداقت و پاکی را پیشه کرد و امروز در ذهن‌ها ماندگار شد.

به گزارش ایرنا، سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) روز ۱۳ و ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نماینده مجلس: عملیات وعده صادق۲ دفاع از حق مشروع جمهوری اسلامی بود

حمیدرضا عزیزی فارسانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام، پاسخ آشکار …