طرح‌تامین آب مغانسر افتتاح شد/ تصفیه‌خانه پارس آباد مغان آب‌شرب ۳۵۰۰ نفر را تامین می‌کند


به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، مدیرعامل این شرکت روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به مغانسر اظهار کرد: برای اجرای این طرح که آب شرب و سالم حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی را تامین می‌کند، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

مسعود خیرجو افزود: بسیج سازندگی سپاه به عنوان پیمانکار خطوط انتقال آب در اجرای طرح همکاری کرده و بنیاد برکت نیز لوله‌های مورد استفاده برای انتقال آب را تامین کرده است.

وی در آیین کلنگ زنی طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب ناحیه گلمالی پارس‌آباد نیز گفت: هدف از این طرح تامین و پایداری آب حدود ۳۰ هزار نفر از عشایر استان است و حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین۸۰ لیتر آب در ثانیه هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همچنین با اشاره به تقویم کوچ و عزیمت عشایر به ییلاقات استان، بر تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تا مهرماه و زمان برگشت عشایر به دشت مغان از سوی بسیج سازندگی سپاه تاکید کرد.

مُغانسَر از شهرهای استان اردبیل در شهرستان پارس‌آباد است که در آبان‌ماه ۱۳۸۷ با تجمیع روستاهای «تازه‌کند قدیم» و «تازه‌کند جدید» ایجاد شد و در سال ۱۳۹۸ نام این شهر از تازه کند به مغانسر تغییر یافت.

شهرستان پارس آباد مغان با بیش از ۱۷۷ هزار نفر جمعیت در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سرشماری فعالیت زنبورداری در استان اردبیل آغاز شد

به گزارش ایرنا، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد که به علت آغاز عملیات …