روز متفاوت یک مادر در برنامه‌ای با حضور شهید آیت‌الله رئیسی

گروه جامعه ایرنا – شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه درست یک روز پیش از سانحه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در ارتفاعات آذربایجان شرقی، برگزیدگان دومین جایزه ملی جوانی جمعیت برای آیین اختتامیه این رویداد با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گردهم آمدند؛ حضوری که پس از شهادت رئیس جمهور، برای آنان سرشار از خاطره شد.

جایزه ملی جوانی جمعیت به ابداع دولت سیزدهم راه اندازی و دومین جایزه در بخش های خانواده، رسانه، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی، مدیران، شرکت ها و موسسات خصوصی، نخبگان و سازمان های مردم نهاد برگزار شد، جایزه ای که به گفته برگزیدگان؛ پس از سال ها موجب دیده شدن فعالان حوزه جمعیت شد تا دغدغه های آنان از سوی یک نهاد عالی بررسی شود.

برگزیدگان دومین جایزه ملی جمعیت در روز اختتامیه روزی متفاوت از سایر برنامه ها را تجربه کردند؛ افراد به ویژه مادران معمولا برای حضور در برنامه های مختلف از کودکان خود دور هستند و باید فرزندان را به دیگران بسپارند تا بتوانند در برنامه ای شرکت کنند اما این بار روزی متفاوت در کنار فرزندان را تجربه کردند و به اتفاق خانواده به اختتامیه رفته بودند.

به گفته لیلا ملک محمدی رتبه سوم بخش رسانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت؛ در فضای پیرامونی برگزاری برنامه اختتامیه شهربازی کوچکی برای کودکان در نظر گرفته شده بود و خانواده ها می توانستند فرزندان خود را سرگرم کنند.

ملک محمدی حال و هوای روز اختتامیه با حضور رئیس جمهور را اینگونه برای خبرنگار ایرنا تشریح کرد که در تمام مدت اهدای جوایز توسط رئیس جمهور و گرفتن عکس یادگاری، فضای سالن به یمن وجود بچه ها کاملا متفاوت از یک مراسم رسمی بود؛ برخی کودکان مشغول بازی با هدایای خود بودند؛ برخی مثل سارا دخترم؛ بهانه‌گیر شده بودند و پدر و مادرها به هر طریق ممکن مشغول آرام کردن و سرگرم کردن آن ها بودند؛ برخی کودکان خواب بودند و برخی هم، مشغول بازی در هر جایی حتی نزدیک مسئولان و شخص رئیس جمهور، هر از گاهی رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس با کودکان خوش و بش هم می کردند.

وی ادامه داد: اهدای جوایز توسط رئیس جمهور که به پایان رسید، ایشان در سخنرانی نکاتی را در پاسخ به مادرانی که از کوچکی خانه ها و سختی های فرزندآوری گفته بودند، بیان کردند. بعد هم در مورد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اثرگذاری مشوق ها گفتند و از ستاد ملی جمعیت خواستند که میزان اثرگذاری هر یک از مشوق ها در فرزندآوری مردم را بررسی کرده و گزارش دهد و در ادامه به صورت مفصل به موضوع سقط جنین غیرقانونی و ضرورت مقابله با آن پرداختند که همه این موارد نشان از اطلاعات عمیق و دقیق شان داشت.

ملک محمدی با تاکید بر اهمیت خانواده از منظر رئیس جمهور اظهار داشت: ضرورت تشکیل خانواده و اهمیت نهاد خانواده و فرزند آوری موضوعات مهم دیگری بود که آقای رئیسی به آن پرداختند؛ حتی اشاره ای هم به سخنرانی خود در سازمان ملل داشتند. آنجا که گفته بودند: “در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده هم هستیم. خانواده فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته است، هجوم به پناهگاه طبیعی بشر یعنی خانواده، جنایت علیه بشریت است. حفاظت از حریم خانواده و ازدواج یک واقعیت جهانی است که باید به دستور کار مشترک جهانی تبدیل شود. “

او گفت: رئیس جمهور شهید، در پایان سخنرانی خود، با اشاره به سال “جهش تولید با مشارکت‌ مردمی” عنوان کردند که موضوع جمعیت و فرزندآوری هم فقط با مشارکت مردم و همراهی مردم قابل حل و فصل است. و مردم را به مشارکت در این زمینه دعوت کردند؛ وقتی سخنرانی تمام شد، همه مجدد به احترام رئیس جمهور ایستادند. رئیس جمهور با ذکر صلوات فعالان حوزه جمعیت، مهمان ها و سایر مسئولان پایین آمدند و از سالن خارج شدند.

روز متفاوت یک مادر در برنامه‌ای با حضور شهید آیت‌الله رئیسی

شور و شعف حاصل از دیداری صمیمی و دوستانه، از سوی همه میهمانان سالن اجلاس سران اعلام می شود؛ شور و شعفی که حکایت از روحیه مردمی رئیس جمهور داشت. در این برنامه قاب های بی تکراری ثبت در تاریخ شد و آخرین هدایا را رئیس جمهور به فعالان جمعیت اهدا کردند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

راه‌اندازی سامانه تایید برخط دارو/ هزینه‌کرد بیش از ۲ همت برای درمان بیماران خاص

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد غلام‌نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری که در …