جمال شورجه: فیلم ساختن درباره شهید رئیسی ساده نیست +فیلم

جمال شورجه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: شهید رئیسی رئیس‌جمهور محبوب و دوست‌داشتنی بود و در دنیا همانند نداشت. در دنیا رئیس جمهوری با چنین ویژگی نداریم همانگونه که چنین رهبری را در دنیا نداریم و رئیس جمهوری ما هم مانند رهبرمان بود.

وی افزود: وقتی آقای رئیسی را می‌دیدم برای احوال‌پرسی به جلو می‌رفتم. همیشه می‌گفت تو چرا به دیدن من می‌آیی من باید به دیدن شما بیایم و این نشانه بزرگواری ایشان بود.

شورجه در پاسخ به این سوال که آیا تمایل دارید اثری برای آقای رئیسی و درباره ایشان بسازید؟ گفت: نمی‌شود در مورد شهید رئیسی فیلم ساخت. چون فرد دلی بود، سینما هم که ظاهری است.

شورجه تصریح کرد: به هر جهت فقدان رئیس جمهور شهید ضایعه بزرگی برای کل ملت ایران بود و خداوند یک گلی را از میان ما چید و قسمت ایشان بود که به شهادت برسند و این شهادت حقشان بود.

جمال شورجه: فیلم ساختن درباره شهید رئیسی ساده نیست +فیلم

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه -اول خرداد- در تبریز و قم و روز چهارشنبه -دوم خرداد- در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در ادامه روز پنجشنبه -سوم خرداد- در بیرجند و مشهد برگزار شد؛ پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) در مشهد مقدس و پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۱۳ فیلم بلند داستانی در بخش ملی جشنواره کودک و نوجوان/ از «میرو» تا «باغ کیانوش»

به گزارش ایرنا، اسامی فیلم‌های بلند داستانی راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان …