جوان ۳۵ ساله بر اثر سقوط از کوه صفه اصفهان جان باخت


سرآتشیار محمد شریعتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ساعت ۱۱:۰۵ امروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر سقوط یک نفر از بالای کوه صفه، بلافاصله اکیپ تخصصی نجات مستقر در کوهستان از ایستگاه ۱۲ و اکیپ کمکی از ایستگاه سه و واحد تصویر و خبر سازمان به گشت‌زنی مشغول شدند.

وی ادامه داد: اکیپ اعزامی پس از گشت و جست‌وجو با جسد مرد جوان حدود ۳۵ ساله ای که از ارتفاع حدودی ۵۰ متری سقوط کرده بود، مواجه شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: جسد این فرد که از شدت ضربه و سقوط قابل تشخیص نبود، توسط کوهنوردان رویت و سپس با ایجاد کارگاه‌های عملیاتی و استفاده از طناب و تجهیزات تخصصی به مسیر اصلی منتقل و تحویل عوامل اورژانس و انتظامی شد.

وی اضافه کرد: همزمان با این حادثه فردی که مبادرت به کوهنوردی در نزدیک قله صفه کرده بود با سامانه ۱۲۵ تماس گرفت و اعلام کرد که از مسیر اصلی خود منحرف شده است.

شریعتی گفت: اکیپ امداد و نجات کوهستان پس از پشت سر گذاشتن عملیات نخست، بصورت مجدد مشغول عملیات طاقت‌فرسای دو ساعته دیگر شدند و این فرد را نجات دادند.

به گزارش ایرنا، بیشترین تعداد حوادث کوه صفه اصفهان مربوط به گروه‌های چند نفره‌ای است که بصورت غیرقانونی از مسیرهای ناایمن و ریزشی اقدام به صعود می‌کنند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تامین مالی ۱۹ هزار میلیارد ریال در شهرداری اصفهان با فروش اوراق مشارکت

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، نادر آخوندی روز چهارشنبه افزود: …