توسعه صنایع تبدیلی تکاب آذربایجان غربی راهبردی برای اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان تکاب اظهار کرد: این شهرستان با وجود معادن طلا و جذابیت های تاریخی و طبیعی، شهرستانی محروم بوده که باید باتوجه به ظرفیت های غنی در بخش معادن نباید گرفتار معضل بیکاری باشد.

وی افزود: اساس اقتصاد تکاب معادن است و جوانان این شهرستان که در حوزه ساخت طلا و جواهر ماهر هستند مشکل تامین مواد اولیه دارند که باید این حقوق آنها پیگیری و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی از ظرفیت های قانونی بسیاری در صیانت از حقوق بیت المال، حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم دارد که می تواند با استفاده از این ظرفیت تولید را رونق بخشد.

مدیرکل دادگستری با اشاره به آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری تکاب گفت: امروز فرصت خدمت در یک نقطه پر افتخار از کشور فراهم شده که باید قدر این فرصت را دانست و یقین داشت که مردم ارزش خدمتگزاران خود را می دانند و خداوند نیز به آنها عزت دنیا و آخرت را می دهد.

وی بیان کرد: باید جمعی منطقی بین ۲ موضوع مهم ایجاد کرد تا هم کار اقتصادی و معدنی و در کنار آن صنایع تبدیلی محقق شود.

عتباتی خاطرنشان کرد: در این بین پیوست های فرهنگی و زیست محیطی نیز دیده شود به گونه ای که معادن ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی هستند.

عتباتی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، گفت: برخورد مهربانانه در دستگاه قضایی برای تحقق فرمان جذب حداکثری باید مدنظر قرار گیرد و از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس بیشتر بهره برد.

توسعه صنایع تبدیلی تکاب آذربایجان غربی راهبردی برای اشتغال جوانان است

تحقق عدالت رسالت انبیای الهی

امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه قاضی و احقاق حق در نگاه قرآن، گفت: رسالت تمام انبیا و اولیای الهی تحقق عدالت در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی کوهی با اشاره به حجم کاری زیاد دادگستری، افزود: برای کاستن از بار کاری دستگاه قضایی باید فرهنگ اکتفا به حق که قانون و شرع برای افراد تعیین کرده، تبیین و همچنین فرهنگ عفو و گذشت را در جامعه گسترش پیدا کند.

نقش قانون در توسعه پایدار

فرماندار تکاب نیز همراهی و همکاری مجموعه دستگاه قضایی شهرستان را با مجموعه شورای تامین، شورای اداری و فرمانداری بی نظیر دانست و گفت: حاصل این هم افزایی استقرار نظم و برقراری امنیت اجتماعی در شهرستان است.

اسماعیل حیدری با اشاره به جایگاه اجرای قانون در توسعه پایدار، تاکید کرد: توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف تحقق پیدا نمی کند مگر در سایه حاکمیت قانون و این امر اهمیت دستگاه قضایی را در تحقق عدالت و صیانت و پاسداری از حقوق مردم به خوبی نمایان می کند.

نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمد میرزایی نیز در این مراسم تحولات در دستگاه قضایی؛ الکترونیکی شدن خدمات، افزایش آرای جایگزین حبس و مبارزه جدی و بی امان با فساد را ارزشمند دانست.

توسعه صنایع تبدیلی تکاب آذربایجان غربی راهبردی برای اشتغال جوانان است

به گزارش ایرنا در این آیین از زحمات «ابراهیم بابامرادی» رییس سابق دادگستری تکاب و «مرتضی صفری» سرپرست دادگستری این شهرستان قدردانی و حسین اسدزاده به عنوان رییس دادگستری این حوزه قضایی معرفی شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۲۵ هزار میلیارد ریال از فروش مرزی سوخت به خزانه دولت واریز شد

احمد مجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح …