افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو؛ هدف اصلی قرارگاه مردمی حضور

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین نگارشی، دبیر قرارگاه مردمی‌حضور در نشست خبری قرارگاه مردمی‌حضور با محوریت شرح فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری که امروز ۲۰ خردادماه برگزار شد، ضمن تشکر از اصحاب رسانه اظهار کرد: اهمیت رسانه روز به روز درحال افزایش است؛ اذهان عمومی و جریان‌های جامعه از رسانه اثر می‌گیرد و قدرت رسانه اگر از سلاح‌های پیشرفته جنگی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی درباره حضور مردم در عرصه‌های گوناگون گفت: حضور مردم در صحنه‌های متفاوت خواسته اسلام و انقلاب است؛ در بهمن‌ماه سال گذشته قرارگاه مردمی حضور فعالیت خودش را رسما آغاز کرد و اولین ماموریت این قرارگاه حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود و با کمک تشکل‌های مختلف دانشجویی، طلاب و مردمی در انجام این ماموریت موفق بودیم.

دبیر قرارگاه مردمی‌حضور بیان کرد: قم مرکز و خواستگاه انقلاب است که علاوه بر جریان‌سازی صحیح در جامعه، جریان‌های باطل از جمله تشویق به شرکت نکردن در انتخابات را از بین می‌برد؛ با توجه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی(ره) به راهبرد‌های جامعی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری رسیدیم ایشان بیان کردند حماسه حضور در انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهدا است و ما طبق این سخنان به دو هدف کوتاه‌مدت در حوزه انتخابات پیش‌رو رسیدیم. 

نگارشی ادامه داد: هدف اولیه ما در انتخابات پیش‌رو حفظ و افزایش مشارکت مردم است که به واسطه خون شهدای خدمت ایجاد شده و هدف دوم ما تشریح الگوی مناسب و چگونگی انتخاب فرد اصلح به مردم است و با توجه به راهبرد‌ها و دو هدف گفته شده، کمیته تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: کمیته تولید محتوا و پژوهشی در این راستا سه کتاب را به چاپ رسانده؛ کتاب نقطه وصل که به بررسی شبهات انتخابات پرداخته، ایمان امام(ره) که به تشریح ایمان به رب، هدف، راه و مردم پرداخته و کتاب امید که رمز موفقیت قرارگاه تولید محتوا است و در کمیته آموزش و توانمندسازی با دوره و نشست‌های متعدد سعی در ایجاد راهبرد و مشخص کردن مسیری که فرماندهی کل‌قوا تاکید داشتند، پرداختیم.

دبیر قرارگاه مردمی‌حضور اظهار کرد: در کمیته آموزش و توانمندسازی با حضور اقشار متفاوت مردم از جمله پزشکان، ورزشکاران، اساتید حوزه و دانشگاه، دانش‌آموزان و رای اولی‌ها نشست‌هایی داشتیم و خواهیم داشت و وظیفه کمیته سازماندهی و عملیات، سازماندهی مردم در یک برنامه و نقشه جامع و راهبردی توسط نیرو‌های بالقوه است.

نگارشی ادامه داد: فضای مجازی در امروز به عنوان یک فضای حقیقی نیز محسوب می‌شود و رهبر انقلاب نقش رسانه را در پلتفرم داخلی و خارجی یک امر مهم تلقی می‌کنند و ما در کمیته رسانه و هنر دو کانال در فضای مجازی که یکی از آنها کانال رسمی قرارگاه و دیگری مربوط به محتوای کنشگر‌های میدانی می‌شود را داریم و در بخش هنری ما با تولید تئاتر، سرود، نماهنگ و پوستر فعالیت داشتیم. 

وی درباره وظایف کمیته پشتیبانی گفت: کمیته پشتیبانی از طریق ارتباط با نهاد‌های متفاوت و مردم سعی در مردمی جلو بردن کار‌ها را داریم و با استفاده از کمک مردم و امکانات و ارتباطات موجود به کمک کمیته پشتیبانی اهداف را عملی می‌کنیم.

نگارشی ادامه داد: چندین فعالیت کلیدی دیگری که قرارگاه درحال انجام دادن آن است شامل همایش سراسری در قم است که زمان آن هنوز مشخص نشده و ما برای هرچه پرشور برگزار کردن این همایش به کمک رسانه احتیاج داریم و فعالیت بعدی منطقه‌بندی شهر قم و اختصاص دادن تشکل‌هایی مخصوص هر منطقه است و در حال‌حاضر در منطقه‌های زنبیل‌آباد، سالاریه، نیروگاه، شهرک فرهنگیان و ۱۹ دی شعبه‌های قرارگاه تشکیل شده است.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شماره جدید دوفصلنامه علمی «پژوهشنامه کلام» منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، دوفصلنامه علمی «پژوهشنامه کلام» نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه خراسان، دارای رتبه …