دانشجویان در قبال کشور احساس مسئولیت کنند

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، 29 خردادماه، در آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشکده‌های علوم طبیعی، شیمی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی عمران، فنی و مهندسی مرند، مهندسی شیمی، نفت، الهیات و علوم اسلامی در تالار شهید شفایی دانشگاه، داشتن مسئولیت اجتماعی را از دیگر وظایف دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بیان کرد و گفت: شما دانشجویان باید در قبال کشورتان احساس مسئولیت کنید و برای تعالی، اقتدار، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشورتان تلاش نمایید.

وی با ادای احترام به شهدا و به ویژه شهدای خدمت اظهار کرد: امروز، روز بزرگ و خوشحال‌کننده‌ای برای مسئولان دانشگاه، اساتید، دانشجویان عزیز و خانواده‌هایشان است چراکه جوانان نخبه کشورمان یک مرتبه از رشد و ترقی را سپری کردند. شما دانش آموختگان دانشگاه تبریز، امروز افتخار بزرگی را نصیب خود کردید و آن اینکه از یکی از دانشگاه‌های مهم، برتر و پرافتخار کشورمان فارغ‌التحصیل می‌شوید.

نصراله‌زاده، تاکید کرد: براساس رتبه‌بندی‌های شانگهای، تایمز و کیو-‌اس این دانشگاه در شش و هفت ماه اخیر، جهش فوق العاده‌ای داشته است و این در سایه تلاش و همکاری شما دانشجویان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی بدست آمده است.

رئیس دانشگاه تبریز مطرح کرد: براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی جهانی کیو-اس ۲۰۲۵، برای اولین بار توانسته در این رتبه‌بندی حضور یافته و جایگاه ۵۵۲ جهانی را کسب نماید و صعود و بهبود ۲۰۰ رتبه‌ای در حوزه پژوهش براساس نظام رتبه بندی شانگهای و صعود ۱۰۰ پله‌ای براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی تایمز از دیگر افتخارات و دستاوردهای علمی و آموزشی این دانشگاه است.

وی در ادامه اظهار کرد: کسب دانش و علم‌آموزی قطره قطره جمع می‌شود و یک دریا می‌شود و آن وقت تحول، رشد و توسعه لازم را برای جامعه و صنعت به وجود می‌آورد و کسب علم، تولید علم و فناوری باید براساس نیاز جامعه باشد و تولید علم ما هم باید جهت‌دار و درست برای تعالی و پیشرفت افراد و جامعه صورت گیرد.

نصراله زاده، افزود: پس از فارغ‌التحصیلی برخی افراد، دچار یک سری مشکلات می‌شوند که با تفکر و اندیشه هم می‌توان با پشت سرگذاشتن این موانع راه درست را انتخاب کرد و فردی مفید و با ارزشی برای خانواده، جامعه و کشور باشید.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

عکس | جلسه سالانه کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش خوزستان

جلسه سالانه کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش خوزستان با هدف بررسی فعالیت‌ها و اهداف یکسال …