کشت گیاهان دارویی در ۶۸۰ هکتار از مراتع شیروان هدف‌گذاری شد


مصطفی سیامکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پاییز امسال ۲۹۰ هکتار گیاه دارویی باریجه و ۳۹۰ هکتار گیاهان مرتعی با هدف تقویت پوشش گیاهی و با مشارکت دامدارن ذینفع و نماینده های آنان کشت خواهد شد.

وی افزود: جمع آوری سه تن بذر مرتعی و دارویی از عرصه های طبیعی این شهرستان هدف گذاری شده که تابستان امسال جمع آوری می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان اضافه کرد: ۴۵۰ کیلوگرم گیاه دارویی باارزش باریجه سال گذشته با هدف بهبود و اصلاح مراتع از سطح مناطق مستعد شهرستان جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه بیشترین پوشش گیاهی عرصه های طبیعی شهرستان شیروان گیاه باریجه است ادامه داد: بر این اساس ۲۰۰ هکتار کپه کاری باریجه انجام شد.

سیامکی تاکید است: کوه ها و مراتع دهستان «جیرستان و بخش قوشخانه، پالکانلو علیا، حلوچشمه و حصار گلیان» امسال برای کشت گیاه دارویی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، ۳۵۰ گونه گیاه دارویی، معطر و ادویه‌ای در خراسان شمالی شناسایی شده است که بیشتر این گونه‌ها قابلیت صنعتی شدن دارند، اما برداشت‌های غیراصولی از اصلی‌ترین مخاطراتی است که رویشگاه گیاهان دارویی را تهدید می‌کند.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ایرنا – برداشت پسته

فصل برداشت پسته در ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات خراسان شمالی آغاز شده …