فعالیت ۱۲۹۶ شعبه اخذ رأی در ‌کردستان

مهدی رمضانی، رئیس ستاد انتخابات کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، دبیر ستاد انتخابات استان کردستان امروز، ۱۴ تیر در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اهمیت حضور دوباره و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم میزان مشارکت مردم هم افزایش یابد.

وی امنیت را رکن اصلی انتخابات ذکر کرد و افزود: مرحله اول انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و در این دوره هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و تا کنون هیچ مشکلی نداریم.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم حق مردم در انتخابات ضایع شود، اظهار کرد: در بحث سلامت انتخابات نیز هم به استناد قانون و هم به استناد شرع، رأی حق‌الناس است و محافظت از این حق عمومی مردم وظیفه و تکلیف متولیان و مجریان برگزاری انتخابات است.

وی از فعالیت ۱۲ تا ۱۳ کمیته ذیل ستاد انتخابات در استان خبر داد و افزود: ۳۱ هیئت اجرایی با حضور ۲۷۹ نفر از معتمدین مردم در کنار فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به هیئت اجرایی برگزاری انتخابات کمک می‌کنند.

به گفته رمضانی، یک هزار و ۲۹۶ شعبه مانند انتخابات گذشته فعال است دو تن از اعضای هیئت اجرایی که گرایش به سمت کاندیدایی داشتند عزل و از ترکیب هیئت اجرایی انتخابات خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در ۱۵ تیرماه ۸۴ به سن قانونی رسیده باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: از هیچ فردی حق رأی سلب نمی‌شود و افرادی که دور قبل رأی نداده‌اند در این دوره می‌توانند رأی بدهند و برای این کار دو مدرک کارت ملی و شناسنامه برای رأی‌گیری ضروری است.

رمضانی بر تلاش در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی توسط اقشار تأثیرگذار به ویژه اصحاب رسانه در سطح استان تأکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات توان و قدرت مطالبه‌گری را برای ما افزایش می‌دهد و زبان بدخواهان و بیگانگان و دجال‌های سیاسی را می‌بندد.

وی در پایان گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باید ملاک حرکت همه ما در انتخابات باشد و نقش اصحاب رسانه در این خصوص بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

برپایی مراسم محوری پاسداشت شهید مقاومت سید حسن نصرالله در بجنورد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، مراسم محوری پاسداشت شهید مقاومت سید حسن نصرالله فردا چهارشنبه …