۲ هزار طرح بهداشتی تا پایان سال در کشور به بهره برداری می رسد

یه گزارش ایرنا، دکتر بهروز رحیمی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی سبزواربه خبرنگاران افزود: حدود ۶ هزار پروژه عمرانی در حوزه سلامت در کشور وجود دارد که چهار هزار پروژه مربوط به حوزه بهداشت است.

وی تصریح کرد: همچنین ارتقا شاخص های حوزه سلامت، ساماندهی نیروی انسانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از برنامه ها و اولویت های وزارت بهداشت در سال آتی است.

رحیمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حوزه ساخت، توسعه و تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت یک از دانشگاه های موفق کشور است، گفت: تکمیل دانشکده پرستاری و بهداشت این دانشکده در مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار گرفته است که به زودی تکمیل خواهد شد.

معاون توسعه وزیر بهداشت گفت: همچنین منابع لازم جهت تکمیل پروژه‌ های سالن ورزشی و مسجد مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختصاص یافته که پایان سال تکمیل شوند.

وی اظهار داشت: پروژه‌ های نیمه تمام دیگر شامل طرح توسعه بیمارستان مبینی و اتاق عمل آن و  مرحله دوم اورژانس بیمارستان واسعی با تعریف و اختصاص منابع لازم تا پایان سال به اتمام می رسد.

رحیمی گفت: طرح بیمارستان خیریه حضرت علی اصغر (ع) سبزوار نیز یکی از مهمترین پروژه‌ های این شهرستان است که تکمیل آن در وزارت بهداشت پیگیری می شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت گفت: کادر بهداشت و درمان در ایام همه‌گیری کرونا با رشادت جانفشانی کردند که در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یکی از دانشگاههای موفق در مدیریت بیماری کرونا و واکسیناسیون علیه بیماری به شمار می رود.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۱۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل درون شهری مهرگان افزوده می‌شود

عین الله طاهری بشارت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: …