۵۵۲ معتاد متجاهر در مراکز خراسان‌شمالی پذیرش شدند


ابوالحسن نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: معتادان متجاهر در مراکز بازپروری ماده ۱۶ با دستور قضایی جمع آوری و پذیرش می شوند.

وی افزود: مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به شکل رایگان هستند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: اکنون ۲ مرکز ماده ۱۶ در بجنورد و شیروان مجری پذیرش معتادان متجاهر در خراسان شمالی هستند.

نجفی با اشاره به افزایش مراکز درمان اختلال مصرف مواد مخدر در استان، گفت: اکنون ۱۹۸ مرکز در بخش درمان اختلال مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

وی افزود: در این مراکز بیماران مشاور های لازم و داروهای ترک اعتیاد «آگونیست» و «دوپامین» دریافت می‌کنند.

دوپامین یک انتقال دهنده عصبی پیچیده و اصلی است که مسوول بسیاری از عملکردهای جسمی و ذهنی روزانه ما است و آگونیست های دوپامین (DA) داروهایی هستند که با تقلید از عملکرد دوپامین در هنگام پایین آمدن سطح، کار می کنند و این داروها با گول زدن مغز در فکر وجود دوپامین، علائم مربوط به شرایط را بهبود می بخشند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۸۵ درصد کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی سنتی است

به گزارش ایرنا، سردار سعید مطهری زاده روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسب هفته …