استاندار خراسان شمالی: آزادگان، قهرمانان تاریخ ساز ملت ایران هستند


به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه در پیامی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن جمهوری اسلامی اظهار کرد: آزادگان، آنانکه در راه خدا جهاد و بر آرمان حق خود ایستادگی کردند و سال ها سفیران عزت و افتخار در زندان های مخوف صدام بودند، قهرمانان تاریخ ساز و قابل احترام ملت ایران هستند.

وی افزود: آزادگانی که در غربت غریب اسارت، شلاق های یزیدیان زمانه را به جان خود خریدند و تا مرز شهادت رفتند اما لحظه ای موجبات شادی و راحتی دشمن را فراهم نکردند به امام و مقتدای خود وفادار ماندند و ثابت قدم و استوار و مقاوم در راه حقیقت و انسانیت ایستادند و درس آموز وفا و آزادگی در جهان معاصر شدند و با مجموعه جهاد، اسارت، مقاومت، وفا و آزادگی، تاریخ ساز و حماسه آفرین شدند.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: آزادگان، افتخار ما، تشیع، اسلام و بلکه فخر بشریت و گنجینه های عزت اسلامی و غرور ملی هستند که لازم است در جهادی دیگر، برهوت جهان تشنه ی معنویت را به تبیین معنویت دوران اسارت خود سیراب کنند.

به گزارش ایرنا ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این رویداد ۲ هفته پس از اشغال نظامی کویت از سوی ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری وقت ایران بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

ارتش بعث عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ با حمایت کشورهای غربی خصوصا ایالات متحده آمریکا و تعداد از کشورهای مرتجع منطقه به ایران حمله کرد و پس از حدود هشت سال در برابر رزمندگان اسلام مجبور به عقب نشینی به مرزهای بین المللی و قبول آتش بس شد.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شکوه پلنگ ایرانی در قاب دوربین محیط‌بانان خراسان شمالی 

به گزارش ایرنا، بیشتر کوه های خراسان شمالی زیستگاه پلنگ است و اخیرا محیط بانان …