۶ طرح کشاورزی مراغه آماده افتتاح است

«هادی خرسندی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث و بهسازی کانال «سرج» و «ورجوی» با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۵۰ نفر از جمله این طرح‌هاست.

۶ طرح کشاورزی مراغه آماده افتتاح است
خرسندی: حجم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی مراغه به تدریج افزایش می‌یابد

وی با بیان اینکه سردخانه زیر صفر و عمل‌آوری و بسته‌بندی انواع گوشت نیز همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح می‌شود، اضافه کرد: برای احدات و راه‌اندازی این واحد ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شد که ۲۵ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی است و با بهره‌برداری از آن برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی مراغه به افتتاج سه واحد پرورش ماهی سردآبی هم اشاره کرد و ادامه داد: برای احداث این مزارع پرورش ماهی در شهرک شیلات و منطقه موسوم به «زینق» نیز ۷۶ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد که اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۵ نفر را در پی دارد.

«خرسندی» اضافه کرد: طرح مکانیزاسیون یکی از مرغداری‌های بخش خصوصی شهرستان با ۱۵۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان است که با بهره‌برداری از آن برای ۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی مجموع اشتغالزایی طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان را ۹۳ نفر عنوان کرد و ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان شناسایی شده و حجم سرمایه‌گذاری به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: برای نمونه شهرک شیلات مراغه به عنوان یک ظرفیت مغفول تولیدی و گردشگری، اخیرا در کانون توجه قرار گرفت و ظرفیت آب آن هم از ۵۵ لیتر بر ثانیه به ۱۱۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت تا زمینه برای فعالیت چندین واحد پرورش ماهی و جهش تولید در این شهرک فراهم شود.

به گزارش ایرنا حدود ۷۰ درصد از اقتصاد مراغه بر پایه کشاورزی استوار است و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در این بخش با هدف افزایش بهره‌وری، لازمه توسعه اقتصادی این شهرستان به شمار می‌رود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

عضو مجلس خبرگان: گسترش جنگ به لبنان نشانگر نیت شوم صهیونیست‌هاست

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: در …