۷۲ هزار خدمت درمانی هلال احمر خراسان جنوبی در کاظمین ارائه شد


به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، مجیدرضا لطیفی روز یکشنبه اظهار کرد: اربعین امسال برای دومین سال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر استان قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

وی افزود: ۲ درمانگاه مانند سال گذشته در شارع صاحب الزمان (عج) و شارع امام علی (ع) کاظمین توسط این جمعیت مستقر شده و به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی بیان کرد: انجام ۶۰۷ مورد تست قند خون، ۱۵۱ مورد نوار قلب، هزار و ۱۹۳ مورد سرم تراپی، مراجعه هفت هزار و ۳۶۲ مورد گرمازدگی و انجام چهار هزار و ۶۸۰ مورد تزریقات از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی بوده است.

وی از معاینه پزشکی ۲۳ هزار و ۸۶۴ بیمار در درمانگاه‌های مستقر شهر کاظمین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۶۰ نفر از پزشک عمومی، چهار هزار و ۱۵۹ نفر در بخش داخلی خدمت گرفته‌اند.

لطیفی یادآور شد: ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از ۲۲ مرداد امسال اعزام شدند و کار خدمات رسانی آنها از ۲۵ مرداد در کاظمین آغاز شد.

وی گفت: همچنین بیش از ۳۹۵ نفر از خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن دندان ، دارو و پانسمان بهره برده‌اند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تصویب بازگشایی معبر جدید در شهر بیرجند

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس زاده روز یکشنبه در حاشیه شورای هماهنگی ترافیک استان …