به گزارش ایکنا به نقل از مانیلا تایمز، وزارت گردشگری فیلیپین(DoT) از نخستین مناسب برای خانوادهها و مسافران مسلمان رونمایی کرد.
ساحل Marhaba Boracay در منطقه ساحلی Boracay Newcoast واقع شده است.
این پروژه در راستای ترویج گردشگری پایدار و فراگیر و تقویت موقعیت مقاصد کلیدی مانند جزیره بوروکای در صحنه جهانی است.
این ساحل که از دیگر سواحل مسلمانپسند موجود در مقاصد گردشگری مانند مالدیو و تایلند ساخته شده، حدود 850 متر مربع وسعت دارد و با در نظر گرفتن قوانین اسلامی، به عنوان منطقهای با کاربری ویژه برای مسافران و خانوادههای مسلمان در نظر گرفته شده است. در این جزیره غذاهای حلال نیز عرضه میشود.
کریستینا فراسکو، وزیر گردشگری فیلیپین گفت: این پروژه نشاندهنده تعهد ما برای اطمینان از این است که همه مسافران، صرف نظر از اعتقادات خود، میتوانند از سواحل مشهور جهانی بوراکای لذت ببرند. تلاشهای ما در زمینه گردشگری حلال تازه شروع شده است و با حمایت مستمر شرکایمان، تصور میکنیم که فیلیپین نهتنها مقصدی نوظهور خواهد بود بلکه به عنوان مقصدی حلال و مسلمانپسند شناخته خواهد شد.
گردشگری یکی از بخشهای کلیدی اقتصاد فیلیپین به شمار میرود. این بخش، ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل میدهد.
صنعت گردشگری در مجمعالجزایر فیلیپین که بهخاطر سواحل ماسهای سفید، مکانهای غواصی و فرهنگ متنوع شناخته میشود، در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک کرده است. مقامات این کشور اعلام کردند که قصد دارند با ارائه خدمات بهتر و کسب گواهینامههای حلال، گردشگران مسلمان بیشتری را جذب کنند.
مایرا پاز ابوبکر، معاون وزیر گردشگری فیلیپین گفت: ما صاحبان رستورانهای سراسر کشور را تشویق میکنیم تا غذاهای حلال خود را ارائه کنند.
بیشتر جمعیت فیلیپین کاتولیک هستند و مسلمانان حدود ۱۰ درصد از جمعیت نزدیک به ۱۲۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل میدهند. این کشور برای توسعه صنعت حلال داخلی خود تا سال ۲۰۲۸ برنامهریزی کرده و قصد دارد تعداد محصولات و خدمات دارای گواهی حلال خود را دو برابر کند.
ابوبکر با اشاره به کشورهایی با اکثریت مسلمان در منطقه گفت: ما نه تنها بازار خاورمیانه، بلکه کشورهای همسایه خود مانند برونئی، اندونزی و مالزی را هدف قرار دادهایم.
فیلیپین از ابتدای سال تاکنون پذیرای بیش از ۲ میلیون مسافر بینالمللی بوده است. افزایش ۱۰ درصدی گردشگران از کشورهای خلیج فارس، بهویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی از جمله مهمترین دستاوردهای گردشگری فیلیپین بوده است.
فیلیپین سال گذشته در اجلاس جهانی «حلال در سفر» که در سنگاپور برگزار شد، جایزه بهترین مقصد مسلمانان دوستدار نوظهور سال را دریافت کرد. از آن زمان، بازار مسلمانان در اولویت بخش گردشگری این کشور بوده است.
آلفردو پاسکوال، وزیر تجارت و صنعت این کشور گفت: هدف ما پرکردن قفسه سوپرمارکتهای کشورهای خارجی با محصولات حلال فیلیپین است.
وی افزود: با اجرای برنامه راهبردی حلال، شاهد دو برابر شدن ۳۰۰۰ محصول و خدمات دارای گواهی حلال خواهیم بود که هم تقاضای رو به رشد داخلی و هم بازار جهانی حلال را تأمین میکند. وی گفت: اقتصاد حلال صنعت آینده است و ما میخواهیم بخشی از آن آینده باشیم.
بر اساس دادههای کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین، حدود ۱۲ میلیون مسلمان در این کشور زندگی میکنند که فیلیپین را پس از اندونزی و مالزی، به سومین کشور با بیشترین جمعیت مسلمان در جنوب شرقی آسیا تبدیل میکند.
برای پاسخگویی بیشتر به نیازهای گردشگران مسلمان، 237 رستوران مسلمانپسند در سراسر این کشور وجود دارد.
انتهای پیام
منبع