برگزاری همایش پنج قرن مقاومت در بوشهر


به گزارش ایرنا، «آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری» روز دوشنبه در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر از پیشگامان مبارزه با استعمار، استبداد و استکبار در طول ۵۰۰ سال گذشته است.

وی افزود: مردم استان بوشهر در مبارزه با متجاوزان و استعمارگران، تاریخ درخشان ۵۰۰ ساله دارند که نیاز است در قالب های مختلف از جمله برگزاری کنگره ها و چاپ و تالیف کتاب و فضاسازی رسانه ای به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: تولید آثار هنری با موضوع مقاومت مردم استان بوشهر در مقابل استکبارگران، می تواند بیش از گذشته این استان را با این جایگاه به کشور معرفی کند.

صفایی بوشهری عنوان کرد: یکی از سرداران مبارزه با استعمار انگلیس، شهید رئیسعلی دلواری است که ساخت مکان و ساختمانی در محل شهادت این سردار بزرگ مبارزه با استعمار باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

ابعاد حماسه‌ «زنان لرده» برای نسل جدید بازگو شود

حماسه زنان “لَردِه” دشتستان، الگویی هویت ساز برای زنان ایرانی

قیام «رئیس‌علی دلواری» فراتر از شورش محلی

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر چه به لحاظ مساحت، خلیج فارس سومین آبراه جهان به شمار می رود اما از نظر استراتژیک در جایگاه نخست قرار دارد که در طول تاریخ مورد طمع متجاوزرین قرار گرفته است.

صفایی بوشهری یادآور شد: بررسی قیام زنان منطقه لَرده استان بوشهر در مقابل با انگلستان در یک قرن پیش می تواند زوایای از تاریخ مبارزات مردم جنوب در مقابل استعمار و استکبار را مشخص کند.

وی گفت: با برگزاری همایش پنج قرن مقاومت مردم استان بوشهر در مقابل استعمار و استکبار می توان بخش هایی از تاریخ مبارزاتی مردم را از دل تاریخ بیرون کشاند و به کشور معرفی کرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ورود بازرسی بوشهر به «شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی» نزدیک به ۳ میلیون یورو به نفع دولت شد

به گزارش ایرنا، «اسحاق شهبازی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ