شهروندان قزوین قبل از نیمه نخست مهرماه واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

علی قندیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر است، چراکه آنتی بادی برای مقابله با ویروس در زمان مناسب در بدن ساخته می شود.

وی ادامه داد: این واکسن برای گروه‌های اصلی هدف و افراد در معرض خطر شامل کارکنان بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها، پایگاه‌های سلامت، اورژانس، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی که برای سلامت مردم زحمت می کشند در اولویت قرار دارد.

قندیان تصریح کرد: همچنین تزریق این واکسن برای سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال، کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، بیماران دچار کم خونی، دیابت، تالاسمی، اچ آی وی، سرطان و همچنین برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و شیمی درمانی یا رادیوتراپی می‌شوند، اکیداً توصیه می‌شود و خانم‌های باردار به خصوص اگر سه ماهه دوم و سوم حاملگی آنان در پاییز و زمستان و زمان پیک آنفلوانزا قرار دارند نیز باید در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا باشند.

به گفته این مسوول، واکسن آنفلوانزا برای سالمندان ساکن در خانه سالمندان، کودکان ۶ ماه تا پنج سال و افرادی بالای ۶۵ سال به صورت رایگان تزریق می شود.

کارشناس آنفلوانزا مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین خاطرنشان کرد: واکسن ها تا ۲ هفته آینده به دست ما می رسد و شهروندان می توانند از مراکز خدمات جامع سلامت پیگیر باشند تا به محض اینکه واکسن ها در این مراکز توزیع شد، نسبت به تزریق آن اقدام کنند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دیر بجنبیم دروازه‌های صادرات به رویمان بسته می‌شود

به گزارش ایرنا از صندوق ملی محیط زیست، «علی عبدی‌زاده» افزود: صندوق ملی محیط زیست …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ