ایران با پتانسیل نظامی خود می‌تواند نقش‌آفرین باشد

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سرهنگ پیتر روزنبرگ روز دوشنبه در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، گفت: مایلم مراتب قدردانی صمیمانه خود را از سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و همچنین تمامی مقامات مربوطه برای دعوت به این نمایشگاه و فراهم کردن، فرصتی مفید برای تفکر عمیق درباره چگونگی مشارکت ما در برقراری صلح و ثبات واقعی ابراز نمایم.

وی درباره شرایط منطقه و جهان، افزود: امروز وضعیت راهبردی سیاسی و نظامی منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار پیچیده و به سرعت در حال تغییر است. عملاً شناسایی منطقه‌ای بدون درگیری تنش یا اختلافات سیاسی و ارضی غیرممکن است.

نماینده وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما با تجاوز و خشونت برخی کشورها علیه دیگران مواجه هستیم، تصریح کرد: در میان تمام این آشفتگی‌ها شهروندی عادی گم می شود – فردی که رنج می‌برد گرسنگی می‌کشد، می‌میرد یا مجبور می‌شود خانه خود را ترک کند و خارج از مرزهای کشورش پناه بجوید.

سرهنگ روزنبرگ با بیان اینکه بحران پناهندگان یکی از جدی‌ترین مشکلات جهان امروز است،بیان کرد: این شرایط جدی و پیچیده به ما نشان می‌دهد که گفت‌وگوی متقابل چقدر حائز اهمیت است. بدون مباحثه صادقانه و قابل اعتماد نمی‌توانیم انتظار صلح داشته باشیم. بهترین سلاح نه تانک نه هواپیماه موشک یا پهپاد بلکه کلمات ، گفتگو و سازش است که دیپلماسی واقعی است.

وی گفت: آنگونه که بنده متوجه شدم اکثر کشورهای حاضر در مراسم امروز، تجربه مأموریت‌های حفظ صلح کلاه آبی ها را دارا هستند. در طول این مأموریت‌ها سربازانی با ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و ادیان مختلف شانه به شانه همکاری می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که علی رغم تفاوت‌های فرهنگی ،ما همکاری و حمایت از ابتکارات صلح امکان پذیر است. ما باید این تجربیات را به سایر حوزه‌های روابط بین کشورها منتقل کنیم.

نماینده وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: البته تأمین امنیت میهن موضوعی بسیار مهم و حیاتی برای ثبات ملت و کشور است بنابراین، طبیعی است که هر کشوری باید از پتانسیل نظامی خود مراقبت کند، با این حال بسیار مهم است که این پتانسیل فقط برای اهداف بازدارندگی و دفاعی استفاده شود.

سرهنگ روزنبرگ گفت: ایران تلاش و تعهد زیادی را صرف تأمین امنیت کشور و توسعه پتانسیل علمی نظامی خود می‌کند که این امر به لطف تلاش‌های وزارت دفاع و پشتیبانی و متخصصان و مهندسان جوان است. من همچنان معتقدم که جمهوری اسلامی ایران از نظر استفاده از پتانسیل نظامی، خود تنها برای مقاصد صلح آمیز می تواند نقش بسیار مهمی در جامعه بین المللی ایفا کند. صلح در منطقه و در عرصه بین‌المللی برای این ملت بزرگ و سرافراز بالاترین ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: ایران، لهستان و بسیاری از کشورهای حاضر در این مراسم، فجایع جنگ را تجربه کرده‌اند و ما می‌دانیم که این موضوع چقدر باعث رنج و آسیب می‌شود، بنابراین هدف مشترک ما باید یافتن راه‌هایی برای حل بحران‌ها نه با ،تسلیحات بلکه از طریق ،گفتگو دیپلماسی و مذاکره باشد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

امام جمعه قزوین: رژیم صهیونیستی مرکز فتنه عالم است

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ