عضو مجلس خبرگان: اسلام به ما اجازه تعدی نمی‌دهد


به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز دوشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در مراغه که در داخل پادگان امام رضا (ع) برگزار شد، افزود: خداوند در این آیه حتی راجع به متجاوزان هم جنگ عادلانه را به ما تذکر داده است.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) به فرماندهانش دستور داده بود که به زنان، کودکان و کسانی که از مقابلشان فرار می‌کنند، تجاوز نکنند؛ همچنین خداوند در آیه ۱۹۴ سوره بقره نیز می‌فرمایند «هرکس بر شما تعدی کرد همان‌گونه که بر شما تعدی کرده بر او تعدی کنید و از خدا پروا بدارید و بدانید که خدا با تقواپیشگان است».

امام جمعه مراغه افزود: بر همین اساس جمهوری اسلامی به هیچ کشوری تعرض نکرده است؛ به خصوص به کشور برادرمان عراق که پیوند خاصی بین ملت‌های ۲ کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: این صدام بود که با تحریک مستکبران جهان به کشورمان تعرض کرد و همانطور که امام راحل فرموده بود، سیلی محکمی از ما خورد.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه هیچیک از جنگ‌های ۲۵۰ سال اخیر ایران هشت سال طول نکشیده و در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان از دست رفته است، تصریح کرد: تنها جنگی که حتی وجبی از خاک کشورمان در سایه مقاومت جدا نشد، دفاع مقدس است.

وی اخلاص نیروهای مسلح کشورمان را در دوران دفاع مقدس نیز یادآوری کرد و ادامه داد: انفاس قدسه امام راحل و پشتیبانی ملت نیز نیروهای مسلح کشورمان را در جنگ تحمیلی یاری کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راه شهدا و امام راحل ادامه دارد، ابراز امیدواری که به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم تا تجاوز و جنایت آنان در منطقه خاتمه یابد.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشانه ضعف آنان در رویارویی با حماس و جبهه مقاومت خواند و افزود: کشتار مردم بی‌دفاع هنر نیست و صهیونیست‌ها اگر توان دارند، تنها با نظامیان رو در رو شوند.

در حال تکمیل…

به گزارش ایرنا دکتر پزشکیان نیز امروز حضورش در اجلاس سازمان ملل را فرصتی برای دفاع از دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران خواند و تاکید کرد: باید در برابر دیدی که به دروغ از ما ساخته‌اند، بگوییم اگر انسانید و وجدان دارید، همه انسان‌ها را درست ببینید.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

خودنمایی مشکلات زیرساختی مجتمع باباباغی تبریز با استقرار بیمارستان اعصاب و روان

دکتر میرهاشم میرکاظم پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: مجتمع باباباغی تبریز …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ