۲۲ ایستگاه همه واقف باشیم در خراسان جنوبی برپا شد


حجت الاسلام حسین رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ایستگاه‌ها به مناسبت هفته وقف با هدف آشنایی هرچه بهتر مردم با فرهنگ وقف، مشاوره وقف جدید و سایر امور مرتبط با این موضوع هر سال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه در هفته وقف (۳۰ شهریور تا پنجم مهر) در استان تصریح کرد: برگزاری همایش‌های یاوران وقف در پنج شهرستان به پاسداشت زحمات و تلاش‌های هیئت امنا، خدام، همیاران وقف، متولیان موقوفات، امنای موقوفات و همیاران وقف در روستاها و شهرها از جمله برنامه‌های این هفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: همزمان با هفته وقف ۳۳ مبلغ بومی و غیربومی به نقاط مختلف استان اعزام شده و وظیفه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف را بر عهده دارند.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ وقف در برخی مدارس استان عنوان کرد: برگزاری بیش از ۳۰ نشست تخصصی وقف با حضور اصناف، معلمان و سایر اقشار جامعه به منظور تبیین وقف از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان بوده و در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌های «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه شاخص و محیط‌های شهری، رونمایی از موقوفات جدید، برپایی هشت خیمه معرفت با استقرار مبلغان برای پاسخگویی به سوالات مردم از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۳ مسابقه فرهنگی شامل کلیپ، عکس، دلنوشته و سوال در طول هفته وقف و توزیع هدایا به برگزیدگان گفت: دیدار با مسئولان، خانواده‌های شهدا و جانبازان، واقفان جدید، غبارروبی گلزار شهدا و بقاع متبرکه استان از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

محل دپو سوخت قاچاق در سربیشه خراسان جنوبی لو رفت

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمودرضا صالحی روز سه‌شنبه اظهار کرد: مأموران …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ