۹ مصدوم حادثه معدن طبس در بیمارستان بستری هستند


مهیار محمدی فرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۹ مصدوم اعزامی به بیمارستان طبس سه نفر در بخش داخلی و ۶ نفر در ICU بستری هستند.

وی بیان کرد: ۲ نفر از مصدومان بستری در بخش داخلی با اقدامات حمایتی تحت نظر هستند و حال عمومی آنها خوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از بین ۶ نفر بستری در بخش ICU حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.

وی افزود: از لحظات اولیه حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس، تیم‌های اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حادثه انفجار در یکی از تونل‌های معدن شرکت معدنجو طبس حوالی ساعت ۲۱ شامگاه شنبه ۳۱ شهریور روی داد که تصاعد آنی گاز متان سبب شد کارگران در ۲ بلوک این معدن دچار حادثه و محبوس شوند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، ابتدا مصدومان و جان‌باختگان در بلوک B خارج شدند و بنابر اعلام مسئولان از روز یکشنبه تمرکز گروه امداد و نجات بر بلوک C گذاشته شد که با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات امدادی برای سومین روز ادامه دارد.

هشت گروه پنج نفره HSE که در این زمینه آموزش دیده اند داخل معدن مشغول به کار هستند و طی روزهای اخیر وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی استانداری خراسان جنوبی، شمار جان‌باختگان حادثه معدن معدنجو طبس تا صبح سه شنبه سوم مهر به ۳۸ نفر رسید و ۱۱ نفر همچنان محبوس هستند همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که از این تعداد ۱۰ نفر در بیمارستان تحت درمان هستند.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال‌سنگ کشور را دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

درگیری منجر به قتل در خوسف خراسان جنوبی

حجت الاسلام سید مصطفی جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ