از شهادت 28 نفر در غزه تا پاسخ حزب‌الله لبنان به جنایات صهیونیست‌ها

به گزارش ایکنا، با حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان، حملات ارتش این رژیم به نوار غزه نیز همچنان ادامه دارد.

منابع پزشکی به الجزیره اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون در نتیجه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های مسکونی در نوار غزه ۲۸ نفر به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این خبرنگار الجزیره گزارش داد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در منطقه «التوام» در شمال نوار غزه نیز چند فلسطینی به شهادت رسیده و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای دیگر در اطراف باشگاه «الاهلی» واقع در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۸ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این شمال اردوگاه النصیرات نیز هدف حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که جنگ‌افزارها و پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حملات توپخانه‌ای ارتش این رژیم به مناطق واقع در شمال غرب اردوگاه النصیرات، به سوی این مناطق آتش گشوده‌اند. علاوه بر این شمال غرب اردوگاه النصیرات از سوی ارتش رژیم صهیونیستی با بمب‌های دودزا نیز هدف قرار گرفته است.

 از شهادت 28 نفر در غزه تا پاسخ حزب‌الله لبنان به جنایات صهیونیست‌ها

حمله موشکی سنگین حزب الله به صفد و ناتوانی گنبد آهنین

 موج جدیدی از حملات موشکی مقاومت از سمت لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.

رسانه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد: امروز ۲۲۰ موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است که این بزرگترین حمله موشکی از ابتدای جنگ است.

رسانه صهیونیستی یسرائیل هیوم اعلام کرد که حدود ۳۰۰ موشک ازشب گذشته به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

در این موج، موشک‌های مقاومت از سمت لبنان به سوی «الجلیل غربی» و «اصبع الجلیل» در سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که چندین موشک میان‌برد از سمت لبنان به سوی هدفی نظامی در اطراف «صفد» اشغالی شلیک شده است. گنبد آهنین در مهار موشکهای حزب الله ناتوان است.

شهرک‌نشینان صهیونیست با اشاره به حمله موشکی به صفد و عدم رهگیری آن اعلام کردند: گنبد آهنین از کار افتاده است.

 از شهادت 28 نفر در غزه تا پاسخ حزب‌الله لبنان به جنایات صهیونیست‌ها

استفاده حزب الله از موشک «فادی 3»

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی جدید خود به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آنان و در راستای دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در روز سه‌شنبه بیست‌چهارم سپتامبر ۲۰۲۴ پایگاه شمشون (مرکز تجهیز فرماندهی و یگان تجهیز منطقه‌ای) را با چندین موشک فادی ۳ هدف قرار دادند.

پایگاه شمشون که با موشک فادی ۳ حزب الله هدف قرار گرفته است در ۳۵ کیلومتری از مرز لبنان واقع شده است. پایگاه شمشون در غرب دریاچه طبریا واقع شده و وابسته به فرماندهی منطقه شمالی ارتش اشغالگر است.

از آغاز درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی این نخستین بار است که مقاومت اسلامی لبنان از موشک‌های فادی ۳ استفاده می‌کند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که پس از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، ۱۰۵ موشک از سمت لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

اذعان رسانه رژیم صهیونیستی به توان موشکی حزب الله

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارشی به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشت: حزب الله بیش از یکصد هزار موشک دارد و نباید قدرت موشکی آن را دست‌کم گرفت.

این منابع به این رسانه رژیم صهیونیستی، گفتند: حزب الله توان و امکانات تهدید در دریا را نیز دارد که نباید از آن غافل شد.

موضوع دیگری که این مقامات امنیتی به آن اشاره کردند، موضوع وجود هزاران نیرو در خاک سوریه است.

این منابع در گفت‌وگو با هاآرتص، اضافه کردند: حضور ۴۰ هزار نیرو از سوریه، عراق و یمن در خاک سوریه و آمادگی آنها برای ورود به جولان را با نگرانی دنبال می‌کنیم.

آنها اعلام کردند که هرچند این نیروها، ویژه و نخبه نیستند ولی احتمال ورود آنها به درگیری بسیار نگران کننده است.

این منابع از جدا دانستن جبهه‌های غزه و لبنان از یکدیگر توسط مقامات صهیونیست انتقاد کردند و آن را را غیر صحیح برشمردند.

منابع امنیتی اسرائیلی همچنین به این روزنامه عبری زبان، گفتند: انتقال فشار از غزه به سمت لبنان نشان می‌دهد که تل آویو، از نابودی حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست منصرف شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور، واکنشی قاطع نشان داد و از همان ساعت اولیه صبح دوشنبه عملیات‌هایی علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی در دستور کار این جنبش قرار گرفت.

حزب الله طی ساعت‌های گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

اقدامات حمایتی عراق از لبنان پس از بیانیه آیت‌الله سیستانی

عراق به اقدامات حمایتی خود از لبنان پس از حمله گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور ادامه می‌دهد.

بر این اساس نهادهای عراقی مصوبه صدور روادید مجانی را برای لبنانی‌هایی که از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد این کشور می‌شوند تمدید کردند.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق دستور تمدید ۳۰ روزه و تمدید مجدد روادید لبنانی‌های حاضر در عراق را بدون نیاز به سفر صادر کرد.

همچنین نخست‌وزیر عراق دستور داد که به لبنانی‌هایی که از گذرگاه‌های مرزی وارد این کشور شده‌اند روادید رایگان داده شود.

علاوه بر این فراخوان‌هایی مردمی برای استقبال از آوارگان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان و تامین محل‌هایی برای اقامت آنان صادر شده است.

روز گذشته نیز دولت عراق یک پل هوایی و زمینی را برای انتقال کمک‌ها و تسهیل ارسال سوخت به لبنان برای راه‌اندازی ایستگاه‌های برقی که بیمارستان‌ها و مؤسسات خدماتی به آن نیاز دارند صادر کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که حضرت آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان بیانیه‌ای را در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به لبنان صادر کرد.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است: در این روزهای سختی که مردم بزرگوار لبنان با آن روبرو هستند و به طور گسترده در معرض تجاوز ددمنشانه و با شیوه‌های وحشیانه اسرائیل شامل انفجار تعداد زیاد سیستم‌های ارتباطی شخصی و حمله به مناطق مسکونی مملو از شهروندان و زن و کودک و نیز حملات شدید به دهها روستا و شهرک در جنوب و بقاع قرار دارند و تاکنون شمار زیادی از رزمندگان مقاومت و غیرنظامیان بی گناه شهید و هزاران نفر از منازل و مناطق خود آواره شده‌اند، مرجعیت عالی دینی همبستگی خود با لبنانی‌های عزیز اعلام و با آنها ابراز همدردی می‌کند.

در بیانیه آیت الله سیستانی بر ضرورت به کار بستن اهتمام و نهایت تلاش برای توقف این حمله وحشیانه مداوم و حمایت از ملت لبنان از تبعات ویرانگر آن تاکید و از مؤمنان خواسته شده است که در کاهش درد و رنج لبنانی‌ها و برآورده کردن نیازهای انسانی آنها بکوشند.

 از شهادت 28 نفر در غزه تا پاسخ حزب‌الله لبنان به جنایات صهیونیست‌ها

لغو پروازهای خطوط هوایی جمهوری آذربایجان به تل‌آویو

خطوط هوایی «آزال» متعلق به جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دلیل رویدادهای اخیر و مشکلات امنیتی در اراضی اشغالی فلسطین، پروازهای میان باکو و تل‌آویو متوقف شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که مسافران پروازهای تل‌آویو می‌توانند بلیط‌های خود را پس دهند.

این تصمیم تا اطلاع ثانوی جاری خواهد بود.

تصمیم در خصوص ازسرگیری پروازها در این مسیر، با توجه به شرایط اعلام خواهد شد.

 از شهادت 28 نفر در غزه تا پاسخ حزب‌الله لبنان به جنایات صهیونیست‌ها

پادشاه اردن: کوچاندن فلسطینیان جنایت جنگی است

عبدالله دوم پادشاه اردن امروز در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: مراکز وابسته به سازمان ملل یکسال است که از سوی اسرائیل هدف قرار می گیرند. با توجه به آنچه در غزه رخ می دهد، اعتبار سازمان ملل در حال متلاشی شدن است.

وی افزود: ما با خطرناکترین مرحله ای که دنیا شاهد آن است روبریم. قانون بین المللی امتیازی است که به برخی کشورها داده شده و دیگران از آن محروم هستنند. این حجم از فاجعه از هفتم اکتبر قابل توجیه نیست. اسرائیل کودکان و کارکنان امدادرسانی را بیش از هر جنگ دیگری کشته است.

عبدالله دوم تأکید کرد: خشونت در قدس فزونی یافته و این با تشویق کابینه اسرائیل است. ما با کوچاندن فلسطینیان مخالف هستیم و کوچاندن آنها جنایت جنگی است.

وی در ادامه به خشونت بی سابقه شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشاره کرد و در ادامه گفت: جامعه جهانی راه ساده یعنی قبول اشغالگری اسرائیل در فلسطین را برگزیده است.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

پیروان ادیان الهی نباید نسبت به رنج و ظلم در جهان بی‌تفاوت باشند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ