برخی شهرستان‌های فارس اداره اوقاف ندارند؛ ۲۴ اداره جدید در دست راه‌اندازی


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید عباس موسوی شامگاه دوشنبه در آیین یاوران وقف اظهار کرد: در زمان حاضر، ۳۳ دفتر نمایندگی و اداره در شهرستان‌های استان، به مدیریت موقوفات استان می‌پردازند و با افزایش تعداد موقوفات باید این شمار افزایش یابد.

وی افزود: در احیا و سنددار شدن موقوفات مشارکت بسیار خوبی در فارس انجام شد، طوری که این استان سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در صدور اسناد مالکیت در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

موسوی گفت: در فارس یکهزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه و بیش از ۱۴ هزار موقوفه و افزودن بر ۲۰۰ هزار رقبه موقوفات وجود دارد و این استان از نظر وسعت جغرافیایی موقوفات رتبه نخست کشور را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه وجود موقوفات بسیار در استان نشان دهنده سخاوت مردم این دیار است، گفت: مراکز درمانی موقوفه همچون نمازی، پوستچی، خلیلی، درمانگاه شهید آیت الله مطهری، امام رضا و بیمارستان های شوشتری و بخش هایی از مراکز درمانی اردیبشهت، ام آر آی و کوثر، عرصه آن ها وقف است و از طریق وقف به مردم ارائه خدمت می دهند.

وعده ساخت بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه در شیراز

وی گفت: اداره کل اوقاف بزرگترین پرورشگاه در خاورمیانه با ظرفیت ۶۰۰ نفر و در فضایی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع را در دست احداث دارد.

موسوی عنوان کرد: این مرکز شامل واحدهای اقامتی، اداری، درمانگاهی و دیگر امکانات مورد نیاز است و به ایتام خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: برای احداث این پرورشگاه ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و مقرر شده طی مدت ۵ سال به بهره برداری برسد.

وی یکی از نیت‌های پرشمار واقفان در فارس را برپایی عزاداری سیدالشهدا و اطعام عزاداران عنوان کرد و گفت: از این محل طرح شمیم حسینی از سوی معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه اجرا شده و در این قالب ۷۰۰ میلیارد ریال برای اطعام عزاداران و عزاداری‌های ایام محرم و صفر و خدمت رسانی در مواکب به عزادارن در نجف اشرف هزینه شد.

در همایش یاوران وقف فارس اعلام شد که از یک باب وقف منزل مسکونی به متراژ ۳۰۰ متر مربع و ارزش حدودی ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان جهرم رونمایی شد که با نیت کمک به معلولان نیازمند این شهرستان به ثبت رسیده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

رقابت کاریکاتورها با موضوع سواد فضای مجازی و هوش مصنوعی/ تمدید زمان ارسال آثار

به گزارش خبرنگار رسانه ایرنا، نشست خبری جشنواره کارتون «سواد فضای مجازی در عصر هوش …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ