فعال سیاسی: مواضع رییس‌جمهوری اسلامی ایران در صحن سازمان ملل شفاف و مستند بود


علی کاظمی باباحیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پزشکیان در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص همسایگان، ارتباط با دنیا براساس عزت، حکمت و مصلحت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و انزجار ملت ایران جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان بیان کرد.

وی با اشاره به تاکید رییس‌جمهوری اسلامی ایران به کرامت انسانی اظهار داشت: رییس‌جمهور به خوبی در سخنان خود به حفظ کرامت انسانی که از سوی همه پیامبران و ادیان مختلف از جمله دین مبین اسلام و امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد.

کاظمی ادامه داد: رییس جمهور به خوبی به کرامت انسانی را که باید از طرف همه کشورها رعایت شود مورد تاکید قرار داد.

استاد دانشگاه و نماینده ادوار مجلس با اشاره به شرایط ملت ایران و اوضاع کشور گفت: مردم ایران در درجه اول ملت متحد و منسجمی هستند که حضور آنان در عرصه انتخابات و رای به آرمان‌های دکتر پزشکیان که وفاق ملی بود تنها بخشی از اراده این ملت است.

کاظمی افزود: پزشکیان به خوبی به این نکته اشاره کرد که ایران به دنبال هیچ جنگی با هیچ کسی نبوده و تعرضی نکرده است و همیشه باب گفت وگو را مد نظر داشته و برای صلح و آرامش قدم برداشته است.

این فعال سیاسی با اشاره به اراده جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعامل با دنیا گفت: اولویت ایران اسلامی در ارتباط با کشورهای منطقه و همسایگان خود برقراری صلح پایدار است.

کاظمی همچنین با اشاره به سخنان رییس‌جمهوری اسلامی در خصوص برجام گفت: دکتر مسعود پزشکیان به خوبی از مواضع ایران در برجام دفاع کرد و اعلام کرد که این آمریکا بود که از برجام به هر دلیلی خارج شد.

وی با محکومیت حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم بی دفاع فلسطین و لبنان اضافه کرد: رییس‌جمهوری اسلامی ایران به خوبی از ملت مظلوم فلسطین و لبنان در برابر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی دفاع کرد.

کاظمی یادآور شد: نمی‌شود از یک طرف داعیه‌دار صلح بود و از طرف دیگر هر روز با بمباران سلاح‌های جنگی اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطین و لبنان کرد.

وی با اشاره به مواضع صریح رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص رفع جنگ و خونریزی و محکومیت کشتار مردم فلسطین و لبنان اظهار داشت: باید برای حل این مساله مهم در فلسطین و لبنان فکری کرد.

به گفته کاظمی، صلح زمانی برقرار می‌شود که همه عدالت را رعایت کنند نه اینکه کشوری قدرتمند هر فشاری را که بخواهد به کشورهای دیگر و ضعیف‌تر وارد کند.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ترافیک مهمان ناخوانده خیابان‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، ترافیک در شهرکرد در سال‌های اخیر به وجه غالب زندگی شهروندان تبدیل …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ