آغاز فصل جدید مرمت بقعه امام زاده قاسم ازنا

مقبره امام زاده قاسم شهرستان ازنابه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، زهرا بهاروند، معاون میراث فرهنگی لرستان امروز، پنجم مهرماه با اشاره به اهمیت بنای بقعه متبرکه امامزاده قاسم ازنا از لحاظ مذهبی و معماری، گفت: اداره کل میراث فرهنگی لرستان سالانه نسبت به مرمت بخش‌های مختلف بنا اقدام نموده که در سال‌جاری فصل جدید مرمت آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌ جاری نیز این اداره کل به نسبت اعتبار تخصیص یافته در بخش‌هایی شامل گنبد، پشت‌بام، کف‌سازی محوطه، دیوار چینی و… عملیات مرمت را آغاز کرده است.

بهاروند با بیان اینکه بنای امامزاده قاسم که در استان لرستان و شهرستان ازنا و در غرب ایران واقع گردیده است، ادامه داد: قدمت این بنا به قرن هشتم هجری و دوره ایلخانی می رسد و با شماره ۱۷۵۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

وی افزود: این بنا دارای معماری منحصر به فرد و گنبد مخروطی شکل با ارتفاع نزدیک به 4۴۰ متر بوده که از بیرون به شکل مخروطی و از داخل حرم به شکل کروی است و تزئینات بی‌نظیر گچی و نوشته‌های قرآنی بر روی بنا از جمله جاذب‌ های این بنا است.

لازم به ذکر است؛ بنای امامزاده قاسم سالانه میزبان زائران مختلف از اقصی نقاط کشور بوده که علاوه بر جنبه مذهبی بنا، از جمله ثار معماری و دیدنی استان محسوب می‌شود.       

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شخصیت‌های قرآنی؛ پیشتاز حضور در جبهه‌های جنگ

عبدالمحمد جعفری جانباز قرآنی دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ