استاندار فارس: هوشمندسازی کنتور چاه‌های کشاورزی با جدیت دنبال شود

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، پنجشنبه در جمع مدیران شهرستان مرودشت که در شیراز برگزار شد افزود: به رغم اینکه ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی برای کشاورزان باهدف تامین کنتورهای هوشمند در نظر گرفته شده با این حال برخی شهرستان‌ها در بحث هوشمندسازی عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای فارس موظف است آب شبکه لوله کشی را که شرکت آب و فاضلاب اجرا می‌ کند، تامین کند.

او اظهار کرد: منابع آب، برق و گاز کشور متعلق به همه مردم و حتی نسل‌های بعد است و ضرورت دارد که در توزیع این منابع، عدالت رعایت شود و هر فرد و مجموعه‌ای که مازاد سهم خود از آب، برق و گاز استفاده کند باید هزینه تمام شده آن را پرداخت کند.

استاندار فارس گفت: انرژی برق یک موضوع ملی است و تمام کشور تحت تاثیر آن قرار دارد اما هرگونه کاستی در این زمینه را می توان با وفاق و همدلی ملت و دولت حل و فصل کرد و در کنار آن نیاز است که فرهنگ مصرف نیز تغییر کند و به سمت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی تجدید پذیر حرکت کنیم.

ایمانیه، با اشاره به نقش کشاورزان، صنعتگران، کارخانه‌ها و بهره‌برداران معادن و سایر حرفه‌های تولیدی و صنعتی در همراهی با دولت برای حفظ پایداری شبکه برق کشور، افزود: باید یک تفاهمنامه تاسیس نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو منعقد شود تا در مدت زمان مشخص حجم بار شبکه سراسری برق به تعادل عرضه و تقاضا برسد.

وی، با اشاره به افت ولتاژ برق در مرودشت گفت: این مشکل طی ماه‌های آینده رفع خواهد شد.

مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی / باران و رگبار در اغلب نقاط کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سازمان هواشناسی، امروز – جمعه ۶ مهرماه- برای استان‌های گیلان، …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ