دفاع از حقوق ملت ایران پیام اصلی سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل بود


ماموستا مامد کلشی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنان رییس جمهور در سازمان ملل مواضع ملت ایران و حق طلبی و عدالت خواهی ایران اسلامی را برای جهانیان نشان داد.

وی اظهار کرد: دکتر پزشکیان با دیپلماسی قابل تحسین خود در سازمان ملل نشان داد ایران اسلامی دنبال جنگ طلبی نیست بلکه صلح و دوستی و برقراری روابط دوستانه با همسایگان و همچنین سایر کشورهای جهان از اهداف آن است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: رییس جمهوری به این مهم تاکید کرد ایران اسلامی درعین حال که خواهان برقراری روابط دوستانه با کشورهای جهان است، از طرف دیگر معتقد است که کشورهای مقابل احترام عزت و حرمت ملت و کشور ایران را نگه داشته و برآن ارج نهند همانگونه که ایران اسلامی عزت کشورها را محترم می شمارد.

ماموستا کلشی نژاد افزود: اشرافیت رییس جمهوری در سخنانش برمسایل منطقه و گوشزد کردن آن بر مردم دنیا به ویژه بر بزرگان و سران کشورها افتخاری بزرگ برای ملت ایران است.

وی افزود: رییس جمهوری به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد ‌و از کشورهای مدعی اتحاد و انسجام خواست تا به حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخته و جلوی قتل عام کودکان و زنان را بگیرند.

وی اظهار کرد: رییس جمهوری با سخنان خود به جهانیان نشان داد پشت پرده جنایات روی داده در فلسطین و غزه استکبار جهانی به ویژه آمریکا ایستاده است.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعد از ظهر سه‌ شنبه ( ۳۰ مرداد ) به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهرماه در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فیلم | راهپیمایی نمازگزاران ارومیه‌ای در حمایت از مظلومان غزه و لبنان

ارومیه- ایرنا- مردم ارومیه پس از اقامه نماز جمعه این هفته همزمان با سراسر کشور …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ