عراقچی: حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت جنایت جنگی است

به گزارش خبرنگار ایرنا در نیویورک، دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب به وقت محلی در پی حملات جدید رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت در پیامی گفت: ماهیت رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی بر ترور و کشتار انسان های بی گناه، به ویژه زنان و کودکان، بنا نهاده شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد:شهادت بیش از ۴۳ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۹۳ هزار نفر در کنار آواره کردن بیش از  دو میلیون نفر و تخریب صدها هزار اماکن مسکونی، زیربنایی، درمانی و آموزشی در نوار غزه در کمتر از یکسال، حاکی از جنایت علیه بشریت، نسل زدایی، پاکسازی نژادی و جنایت جنگی می باشد که در سکوت و بی اقدامی جامعه بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر ارتکاب یافته اند. 

عراقچی افزود: ناتوانی و یا عدم تمایل مجامع بین المللی و حامیان رژیم صهیونیستی در توقف جنایات این رژیم در نوار غزه موجب گردید تا گستاخ تر از قبل، این بار مردم بی گناه لبنان را از طریق تبدیل فناوری های ارتباطی به سلاح و از طریق حملات هوایی هدف قرار دهد و جان انسان های بی‌گناه بسیاری را بگیرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: حملات دیروز رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و نشان دهنده این است که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است. 

عراقچی گفت: از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا به بی تفاوتی و عدم اقدام خود با اتخاذ اقدامات جدی در جهت توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی پایان دهد. از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز درخواست می کنیم تا هرچه سریعتر نشست فوق‌العاده سران سازمان را برای رسیدگی به این وضعیت برگزار نماید.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: اینجانب ضمن ابراز همدردی خود با ملت و دولت لبنان، مراتب تسلیت خود را به خانواده شهدای این جنایت عظیم ابراز می دارم. دولت جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.
 


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شلیک موشک بالستیک از لبنان به فلسطین اشغالی/ یک پایگاه صهیونیستی با «فادی ۳» هدف قرار گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ