حراست از جبهه فرهنگی کشور در امتداد دفاع مقدس است


سرهنگ پاسدار رضا هزاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: چرایی جنگ تحمیلی از عناوینی بود که توسط ایشان مطرح شد و تاکید داشتند که علت جنگ برای جوانان بسیار مهم و مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: یکی از مسایل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تبیین درست دفاع مقدس و جنگ هشت ساله برای نسل جوان است و همه فعالان این حوزه مسئولیت دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اگرچه صدام شروع کننده جنگ بود اما رهبر انقلاب جاذبه‌های نظام جمهوری اسلامی را علت دشمنی با آن می‌دانند و از آنجایی که قبل از فروپاشی شوروی، نظام دوقطبی بر دنیا حاکم بود و تعداد زیادی کشورها تحت سلطه آمریکا و شوروی قرار داشتند، انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی مطرح کرد که دشمنی هر دو قطب را برانگیخت.

وی بیان کرد: این جنگ به زعم دشمنان می‌توانست در روزهای اول خاتمه جمهوری اسلامی را اعلام کند اما جاذبه‌های معنوی انقلاب برای آزادگان و کشورهای مسلمان قابل توجه بود.

سرهنگ هزاری گفت: همچنین از دید رهبر معظم انقلاب نحوه جنگ، شرایط ایران و جبهه مقابل، اینکه ما با دست خالی ایستادگی کردیم نیز مهم است که باید به شکل مناسب تبیین شود.

وی ادامه داد: در تبیین دفاع مقدس برای نسل‌های جدید باید به این موضوع مهم پرداخته شود که هدف رزمندگان دفاع از اسلام بود زیرا سراسر جبهه عبادتگاه محسوب می‌شد و مسایل معنوی در اوج خود قرار داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی علت مهم پیروزی ایران در دفاع مقدس را مسایل معنوی دانست و گفت: از دید رهبر معظم انقلاب افرادی که اکنون در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند مجاهد در راه خدا هستند.

وی افزود: به نظر می‌رسد همانطور که ایشان چند سال گذشته فرمودند در پیچ تاریخی قرار داریم اکنون هم با توجه به مسایل منطقه و جبهه مقاومت می‌دانیم جنگ ادامه دارد اگرچه شکل آن در سال‌های اخیر تغییر کرده اما امروز صحنه جنگ را می‌بینیم البته وضعیت دشمن اکنون بسیار ضعیف شده است.

سرهنگ هزاری با اشاره به قوی شدن جبهه مقاومت همراه با شعارهای انقلاب گفت: جبهه باطل از صدور سلاح‌های پیشرفته جمهوری اسلامی ایران نگران است لذا نشان می‌دهد در حوزه‌های نظامی قوی شده‌ایم و دشمن ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه ملت‌های آزادیخواه دنیا بیدار شده‌اند گفت: چهره واقعی دشمن که روزی خود را پشت شعارهای دموکراسی و حقوق بشر پنهان می‌کرد برای مردم دنیا مشخص شده و این فرصت مغتنمی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: آنچه به ما کمک می‌کند به اهداف انقلاب برسیم این است که به تبیین صحیح مسایل بپردازیم تا از قافله بیداری جهانی عقب نمانیم زیرا هجمه‌های رسانه ای دشمن زیاد است و اکنون در جنگ شناختی به سر می‌بریم.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شهید سید حسن نصرالله برای استکبار خطرناک‌تر است

حجت الاسلام محمد مختاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقاومت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ