۷۱۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان شمالی پرداخت شد


مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار هزار و ۵۷۲ فرصت شغلی برای امسال در استان مصوب شده است که در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شد.

وی افزود: علاوه بر اشتغال ایجاد شده از محل دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی ۱۹۶ شغل از طریق معرفی به مراکز کاریابی، ۷۳ شغل با طرح های توسعه ای، ۲۱۲ شغل از طریق راهبری و ۴۰۳ فرصت از طریق هدایت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی ادامه داد: برنامه های آموزشی در اولویت قرار دارد و در این خصوص برای ۵۰۸ نفر نیز برنامه آموزشی برگزار شد.

وی رسته شغل های ایجاد شده را در زمینه های طیور، حمل و نقل، خدمات، دامپروری، زنبورداری، صنایع دستی، صنعت، فرش و گلیم، کشاورزی عنوان کرد و گفت: بیشترین طرح های ایجاد شده در رسته خدمات با ۳۴۱ طرح و دامپروری با ۲۴۹ طرح بوده است.

تصویب هفت هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در سالجاری

الهی راد اضافه کرد: کل تسهیلات مصوب برای امسال در حوزه اشتغال هفت هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال است که برای جذب این میزان باید تلاش کرد.

وی حداکثر تسهیلات پرداخت شده به هر طرح را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حداقل مبلغ تسهیلات را ۲ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تعداد افراد خودکفا در سال گذشته را ۲ هزار و ۱۴۲ نفر عنوان کرد و گفت: این خانوارها با ایجاد شغل و درآمد توانسته اند به خودکفایی برسند.

وی خاطرنشان کرد: طرح های اشتغالزایی این نهاد به صورت خوداشتغالی است و در زمینه های ایجاد نیروگاه خورشیدی، خرید خودوری نیسان و تراکتور، طرح های زنجیره ارزش در حوزه دام، کاشت زعفران و سایر گیاهان دارویی، مشاغل خرد خدماتی، بافت فرش و انواع صنایع دستی بوده است.

تاکید بر رونق طرح های اشتغالزای زیست بوم

الهی راد تصریح کرد: بیشترین تاکید این نهاد حمایتی بر طرح های متناسب با زیست بوم اشتغال خراسان شمالی است که شامل دامپروری، اصلاح نژاد دام، زنبورداری، قالیبافی و ساخت نیروگاه های خورشیدی است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری دارای ۵۳ هزار خانوار شامل ۱۰۶ هزار مددجوی زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فرمانده سپاه خراسان‌شمالی: مکتب حزب‌الله با شهادت سیدمقاومت از بین نمی‌رود

به گزارش ایرنا، سردار اسماعیل فرجی روز یکشنبه در تجمع مردم بجنورد در محکومیت شهادت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ