دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر لاهرود افتتاح شد


به گزارش ایرنا، معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان اردبیل روز یکشنبه در این آیین گفت: دفتر خدمات الکترونیک قضایی لاهرود پنجمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی افتتاحی استان اردبیل در سال جاری است که نشان از عزم جدی دستگاه قضایی برای سرعت‌بخشی به روند رسیدگی پرونده‌ها، کاهش مراجعه‌های حضوری مردم و ارتقای کیفیت خدمات قضایی دارد.

صادق صادق‌زاده بیان کرد: شهروندان با راه‌اندازی دفترهای خدمات الکترونیک قضایی می‌توانند به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری‌ها بسیاری از امور قضایی از جمله ثبت دادخواست، پیگیری پرونده‌ها و ثبت نام در سامانه ثنا را انجام دهند.

وی افزود: افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گامی مهم در راستای تحقق عدالت الکترونیک و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است و با این اقدام ضمن کاهش بار کاری دادگستری‌ها، شفافیت در فرآیندهای قضایی نیز افزایش می‌یابد.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: افتتاح دفترهای خدمات الکترونیک قضایی گامی مهم در جهت تحقق عدالت الکترونیک است، چنان که بر اساس برنامه پنج ساله هفتم توسعه، قوه قضاییه مکلف شده است که سامانه خودکاربری را برای همه افراد ایجاد نماید.

وی اضافه کرد: با افتتاح دفتر لاهرود مجموع تعداد دفترهای خدمات الکترونیک قضایی در استان اردبیل به ۳۱ دفتر رسید و در حال حاضر حدود ۳۲ خدمت قضایی به صورت خودکاربری و بدون نیاز به مراجعه به دفترهای خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی‌ ایران همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

عزم کشت و صنعت مغان برای صادرات بذور کشاورزی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، صمد بهزاد در جریان بازدید رئیس دادگستری استان اردبیل از …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ