مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، مراحل فیلم‌برداری فیلم سینمایی «خاتی» به کارگردانی فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری در مناطقی از زاگرس به پایان رسید.

در این اثر سینمایی سارا بهرامی، سعید آقاخانی، آناهیتا افشار، علی هاشمی، کاظم نوربخش، آرمیتا مرادی، شادی خلیلی، میلاد آرمند، سحر خطیبی و فرید سجادی حسینی به ایفای نقش پرداختند. همچنین اشکان اردستانی، ارغوان عزیزی، دنیز بیک‌محمدی بازیگران خردسال فیلم خاتی هستند که با هدایت نجفی مقابل دوربین رفتند.

مراحل فنی «خاتی» به نویسندگی احمد رفیع زاده و تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور هم به طور هم‌زمان در حال انجام است تا نخستین نمایش این فیلم در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رقم بخورد.

کسب عنوان‌های برتر در هفدهمین جشنواره ملی موسیقی

مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: جوانان هنرمند استان در مرحله نهایی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به هفت عنوان برتر این رویداد هنری دست یافتند.

شهرام فرجی افزود: در بخش موسیقی نواحی و در حوزه موسیقی بختیاری رشته آواز، مهدی صادقی هنرمند استان در رده سنی ج در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در همین بخش و در نوازندگی نی بختیاری، حسین کرمی و عقیل حیدری در رده سنی ج مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند، تصریح کرد: در رقابت‌های بخش موسیقی دستگاهی نیز بابک جهانبین، آرمان ریاحی و فرشاد پیشکار از هنرمندان جوان چهارمحال و بختیاری صاحب عناوین برتر شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آرمان ریاحی دیگر هنرمند استان هم در رده سنی ب و در نوازندگی سه‌تار به مقام دوم رسید و مقام دوم رده سنی ج در نوازندگی سنتور را فرشاد پیشکار هنرمند جوان استان به دست آورد.

فرجی از فرناز نورمند هم به عنوان یکی دیگر از هنرمندان برتر استان در جشنواره ملی موسیقی جوان نام برد و گفت: این بانوی هنرمند در نوازندگی گیتار و در بخش موسیقی کلاسیک غربی به عنوان نفر دوم رده سنی ب انتخاب شد.

چاپ سه عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب‌های « از بهمن شیر تا شاخ سورمر»، «مرد شب‌های اروند» و « حاج سمیع» سه اثر تولید شده در دفتر روایت حوزه هنری استان است که به تازگی به چاپ رسیده است.

احسان قائدی افزود: کتاب « از بهمن شیر تا شاخ سورمر» روایت ناگفته‌ها و حماسه‌های مردانگی مردان بی‌تکرار هشت سال دفاع مقدس از زبان بزرگ‌مردی به نام «محمد تقی شفیعی» از رزمندگان دفاع مقدس در استان است که سیده زهره علمدار آن را بازروایی کرده و دکتر قاسم فتاحی مدیر تولید آن بوده است و توسط انتشارات سامان دانش به چاپ رسیده است.

وی درباره کتاب «مرد شب‌های اروند» گفت: این کتاب نیز روایت فرمانده دلاور استان شهید «ابوالفتح نظری» از رزمندگان شهر شهرکرد در دوران دفاع مقدس است که توسط طاهره حمزه‌پور اسدی تدوین شده و مدیر تولید آن نیز دکتر قاسم فتاحی است و توسط نشر مایک به چاپ رسیده است.

رییس حوزه هنری درباره کتاب سوم «حاج سمیع» نیز عنوان کرد: کتاب حاج سمیع نیز درباره حاج یدالله سمیع، اسطوره‌ای از دیار چهارمحال و بختیاری که ۱۱ تن از نور چشمانش یعنی سه فرزند به نام‌های عبدالله، ولی‌الله و قدرت‌الله، سه نوه بنام‌های بهرام ، حمید و سعید زاهدی، دامادش سردار شهید غلامرضا کاووسی و چهار تن از برادرزادهایش به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

امسال تعداد گردشگران چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد افزایش یافت

علیرضا جیلان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ