شهردار: آتش‌نشانی هشترود با کمبود نیرو مواجه است

«مهدی پورصادق» روز یکشنبه در حاشیه بازدید و تجلیل از آتش‌نشانان هشترود به خبرنگار ایرنا افزود: کمبود نیروی انسانی، میزان استراحت آتش‌نشانان را کاهش داده است و آنان همواره با فشار کاری مواجه هستند.

شهردار: آتش‌نشانی هشترود با کمبود نیرو مواجه است
نیروهای محدود آتش‌نشانی هشترود علاوه بر شهر، به حوادت آزادراه پیامبر اعظم (ص) هم اعزام می‌شوند

وی اضافه کرد: با کمبود نیروی آتش‌نشانی، زمان پاسخگویی به حوادث افزایش می‌یابد و این امر ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی بیشتر و افزایش خسارت‌های مالی شود.

وی به کاهش کیفیت خدمات در نتیجه کمبود نیرو هم اشاره و بیان کرد: نبود نیروی کافی در آتش‌نشانی ممکن است به کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان منجر شود.

شهردار هشترود به احداث ساختمان‌های چندطبقه در این شهر هم اشاره، و بیان کرد: تجهیز آتش‌نشانی و امداد و نجات شهرستان هشترود به امکانات و سیستم‌های جدید اجتناب‌ناپذیر است.

«پورصادق» ساخت پایگاه آتش‌نشانی در آزادراه پیامبر اعظم(ص) را نیز از مسئولان امر خواستار شد و اضافه کرد: متاسفانه در زمان بروز حوادث جاده‌ای از آتش‌نشانی هشترود استفاده می‌شود در حالی که امکانات و نیروهای این سازمان محدود است.

وی تصریح کرد: اگر در زمان اعزام آتش‌نشانان به آزادراه پیامبر اعظم (ص) حادثه‌ای در شهر هشترود رخ دهد، متاسفانه خسارت‌های جبران‌ناپذیر به بار می‌آید.

«پورصادق» نسبت به تجهیز آتش‌نشانی شهرداری هشترود به دستگاه‌های مجهز ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین آتش‌نشانی در برخی محلات قدیمی امکان تردد ندارد و بر همین اساس خودرو سبک آتش‌نشانی نیز باید تامین شود.

به گزارش ایرنا امروزه آتش‌نشانی به تجهیزات و ابزارهای مختلفی نیاز دارد تا بتواند به طور موثر با آتش و حوادث مرتبط با آن مقابله کند که خودروهای آتش‌نشانی شامل کامیون‌های خاموش‌کننده، خودروهای نردبان‌دار و خودروهای امدادی از اصلی‌ترین آنهاست.

تجهیزات خاموش‌کننده شامل آب، فوم، پودر شیمیایی و دی‌اکسید کربن که برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود نیز از دیگر تجهیزات مورد نیاز است.

شهردار: آتش‌نشانی هشترود با کمبود نیرو مواجه است
تجهیزات آتش‌نشانی لازمه امدادرسانی موثر است

همچنین لباس‌های محافظ شامل لباس‌های مقاوم در برابر حرارت، کلاه ایمنی، دستکش و چکمه‌های مخصوص و تجهیزات تنفسی شامل ماسک‌های تنفسی و دستگاه‌های هوا برای حفاظت از آتش‌نشانان در برابر دود و گازهای سمی باید در اختیار آتش‌نشانان قرار گیرد.

لوله‌های آتش‌نشانی که برای انتقال آب و مواد خاموش‌کننده به منطقه آتش از آنها استفاده می‌شود و همچنین نردبان‌های آتش‌نشانی برای دسترسی به طبقات بالا و نقاط بلند نیز از دیگر تجهیزات مورد نیار به شمار می‌رود.

آتش‌نشانان به تجهیزات امدادی شامل ابزارهایی مانند قیچی هیدرولیک و ابزارهای برش برای امدادرسانی و نجات مردم و سیستم‌های ارتباطی همچون رادیوها و سیستم‌های ارتباطی دیگر نیز نیاز دارند.

تجهیزات نجات شامل صندلی‌های نجات و کمربندهای ایمنی و دوربین‌های حرارتی برای شناسایی نقاط داغ و یافتن افراد در ساختمان‌های پر دود هم امروزه از تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانان به شمار می‌رود.

مواد شیمیایی و سیستم‌های اطفای حریق خودکار مانند سیستم‌های اسپری آب و CO2 نیز باید در اختیار آتش‌نشانان باشد تا آنان در مواقع بروز حوادث بتوانند با سرعت و به طور موثر با آتش‌سوزی و سایر حوادث خطرناک مقابله کنند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

اجرای طرح تفصیلی تبریز نیازمند تملک ۶ میلیون و ۷۴۹ هزار مترمربع است

به گزارش ایرنا، «یعقوب هوشیار» روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ