سه هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال اعتبار توازن به خراسان شمالی اختصاص یافت 


به گزارش ایرنا، ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات توازن ۲ معادل ۴۹ درصد از این منابع روز یکشنبه با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تامین آب آشامیدن مورد نیاز روستاییان اختصاص یافت.

استاندار خراسان شمالی در این نشست گفت: تامین آب مورد نیاز آشامیدن در روستاها، اولویت اول برنامه‌ریزی ها و توزیع اعتبارات در این استان است.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: شمار قابل توجهی از روستاهای استان با تنش آبی روبه رو هستند و تامین آب مورد نیاز خواسته و مطالبه به حق اهالی این مناطق است.

وی با اشاره به سهم ۴۹ درصد تامین آب روستایی از توزیع اعتبارات توازن استان در سال جاری گفت: رویکرد ما اختصاص تمامی این اعتبارات به بخش آب بود اما با توجه به محدودیت های اعتباری برای سایر طرح های ناتمام، تنها ۴۹ درصد به بخش آب روستاها اختصاص یافت.

استاندار خراسان شمالی افزود: تامین آب روستاها نیازمند توجه خاص و ویژه است.

حسین نژاد با اشاره به ضرورت تکمیل طرح های ناتمام گفت: اعتبارات توازن با رویکرد محرومیت زدایی و برای سرعت دادن به طرح های ناتمام با پیشرفت بالای ۸۰ درصد توزیع می شود تا این طرح ها سریع تر تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان در این نشست با توزیع سه هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال اعتبارات توازن ۲ استان موافقت کردند، بر این اساس ۴۹ درصد از این اعتبارات به بخش آب روستایی، ۲۲ درصد به راه روستایی، هفت درصد مسکن محرومان، سه درصد راه عشایری و یک درصد به آب عشایری اختصاص یافت، سهم هر کدام از بخش های مدارس و آبخیزداری از این اعتبارات ۹ درصد اعلام شد.

اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین در این نشست با تصویب سهم دستگاه های مختلف از منابع تسهیلاتی تبصره ۱۸ قانون بودجه ۴۰۲ موافقت کردند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

افزون بر ۹ هزار تن بذر کشت پاییزه در خراسان‌شمالی تامین شد

وحید صباغ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشت هزار …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ