صدور دستور ترور سید مقاومت از نیویورک/ آمریکا شریک جنایت‌های «اسرائیل» است

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی جمعه شب در ادامه تجاوزهای خود به لبنان و در آستانه یک سالگی جنگ غزه در عملیاتی تروریستی با استفاده از بمب‌های سنگین چندین ساختمان را در ضاحیه بیروت مورد هدف قرار داد و آنها را با خاک یکسان کرد که متاسفانه در جریان آن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و شماری از فرماندهان و اعضای این گروه مقاومت اسلامی لبنانی به شهادت رسیدند.

صدور دستور ترور سید مقاومت از نیویورک/ آمریکا شریک جنایت‌های «اسرائیل» است

ساعتی پس از انجام این حمله تروریستی بود که ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت را هدف قرار داده است. سخنگوی ارتش «اسرائیل» در تکمیل صحبت‌های خود به این مهم اشاره کرد که مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله زیر ساختمان‌های مسکونی که مورد حمله قرار گرفت قرار داشته است.

اما نکته بسیار جالب توجه و سوال برانگیز اینجا بود که حمله تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت تنها دقایقی پس از پایان سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر «اسرائیل» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در «نیویورک» روی داد. ضمن اینکه «آکسیوس» در گزارش خود به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرده بود که سران و مقامات تل‌آویو آمریکا و برخی از متحدان خود را قبل از حمله در جریان عملیات خود قرار داده بودند. موضوعی که بیش از پیش ظن مشارکت و همکاری آمریکا در این عملیات و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» را تقویت می‌کند.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که به این نکته مهم توجه کنیم که «پنتاگون» فقط ساعاتی پس از انجام این حمله تروریستی به جنوب بیروت ضمن تائید انجام این حمله و موفقیت‌آمیز بودن آن، هرگونه نقش ایالات متحده آمریکا در این عملیات و حمله تروریستی را تکذیب و رد می‌کند. جالب‌تر اینکه «پنتاگون» خیلی سریع و شتابزده در بیانه خود اعلام می‌کند که پیش از انجام این عملیات هم در جریان آن قرار نداشته است.

این درحالی است که موضع‌گیری سران و مقامات آمریکا ضمن اینکه مشکوک است این ظن را تقویت می‌کند که رژیم صهیونیستی در طراحی و انجام این عملیات از کمک‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا بهره برده است. ضمن اینکه موضع «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که با انتشار بیانیه‌ای کشته‌شدن نصر‌الله را اقدامی در راستای «برقراری عدالت برای قربانیان حملات او از جمله هزاران آمریکایی، اسرائیلی و غیرنظامی لبنانی» توصیف کرده و گفته بود هدف واشنگتن «کاهش تنش در درگیری‌های کنونی در غزه و لبنان از راه‌های دیپلماتیک است.» خود نشان از نظر مثبت و هماهنگی کامل کاخ سفید با تل‌آویو دارد.

صدور دستور ترور سید مقاومت از نیویورک/ آمریکا شریک جنایت‌های «اسرائیل» است

البته «جو بایدن» تنها مقام آمریکایی نبود که نسبت به این عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» واکنش نشان داد و از آن حمایت کرد؛ بلکه «کامالا هریس» معاون جو بایدن و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نصرالله را «تروریستی» خواند که «دستانش به خون آمریکایی‌ها آلوده بود.» او تأکید کرد آمریکا همواره از حق «اسرائیل» برای دفاع از خود در مقابل تهدیدات جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه نظیر حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

با توجه به حمایت همیشگی آمریکا از رژیم صهیونیستی در شرایط مختلف و همراهی مقامات مختلف این کشور به خصوص «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در ماجرای اخیر حمله تروریستی به جنوب بیروت و ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، بدون شک باید آمریکا را هم شریک و همدست رژیم صهیونیستی در این جنایت محسوب کرد. ضمن اینکه با توجه به همکاری بسیار بالا و گسترده اطلاعاتی و امنیتی میان دو طرف، محال است که رژیم صهیونیستی بدون کسب موافقت و همراهی آمریکا دست به چنین حمله و عملیات بزرگی زده باشد.

در پایان باید گفت با توجه به اینکه دستور ترور «سید حسن نصرالله» توسط بنیامین نتانیاهو آن هم از نیویورک و اندکی پس از سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شده است، این آمریکایی‌ها هستند که به هیچ صورت نمی‌توانند خودشان را از همدستی با صهیونیست‌ها تبرعه کرده و اینگونه وانمود کنند که رژیم صهیونیستی به صورت مستقل و به تنهایی اقدام به ترور و به شهادت رساندن دبیرکل حزب‌الله لبنان کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

قرائت آیات پایانی سوره فجر در پی شهادت سید حسن نصرالله+ فیلم

فیلمی از قرائت «حامد شاکرنژاد» قاری بین‌المللی کشورمان از آیات ۲۷_۳۰ سوره فجر در پی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ