پویش «مهر علوی» شعار ارتقای عدالت آموزشی را در مناطق محروم به واقعیت تبدیل کرد

به گزارش ایرنا از بنیاد علوی، «محسن مردعلی» در گفت وگویی افزود: با اجرای پویش مهر علوی در ۲۹ استان کشور، بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم التحریر استاندارد ایرانی توزیع شد.

وی با بیان اینکه ارتقای عدالت آموزشی یکی از برنامه هایی است که بنیاد علوی امسال به طور جدی پیگیر آن است، افزود: بر همین اساس پیش از شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان مناطق محروم شناسایی شدند.

عضو هیات مدیره بنیاد علوی، با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان مناطق محروم به علت عدم امکان تامین نوشت افزار از تحصیل بازمانده اند، ادامه‌داد: یکی از محورهای اصلی ارتقای عدالت آموزشی فراهم کردن امکان دسترسی دانش آموزان این مناطق به نوشت افزار است.

مردعلی گفت: امسال از طریق ۵۰۰ نفر از شبکه اجرایی بنیاد علوی دراقصی نقاط کشور و اعلام فراخوان ابتدا دانش آموزان مناطق محروم که بیش از ۷۰ درصد جمعیت دانش آموزی و دهک یک تا چهاردرآمد خانوادگی را تشکیل می‌دهند، شناسایی شده و پس از دهک بندی اقلام نوشت افزار در اختیار آنها قرار گرفت.

به گفته جانشین مدیرعامل بنیاد علوی، برای اجرای پویش مهرعلوی، همزمان ۷۷۰ گروه جهادی، خیریه، مردمی و مساجد نیز با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همکاری کردند.

مردعلی تاکید کرد: همه ۲۰۰ هزار بسته نوشت افزار تولید داخل با بالاترین کیفیت و استاندارد و تحت نظر انجمن تولید کنندگان نوشت افزار متشکل از ۲۸ تولید کننده بزرگ کشور تهیه و توزیع شد که این اقلام توزیعی حتی از نظر کیفیت نوشت افزار با اقلام مشابه اروپایی و دانش آموزان مناطق بالاشهر تهران برابری می کند.

افتتاح ۱۲۰۰ اُمین مدرسه هوشمند کشور

جانشین مدیرعامل بنیاد علوی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره برگزاری مراسم رونمایی از طرح‌های ارتقای عدالت آموزشی و پرورشی در هفته گذشته با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان، گفت: در این مراسم ۱۱۰۰ اُمین کلاس درس تجهیز شده و ۱۲۰۰ اُمین مدرسه هوشمند با تجهیزاتی همچون رایانه و پروژکتور افتتاح شد.

به گفته مردعلی، هوشمندسازی مدارس مناطق محروم امکان بهره مندی و ارتباط گیری دانش آموزان را با شبکه های اجتماعی از طریق اینترنت و بسترهای هوشمند فراهم می کند.

وی افزود: همچنین ۴۰۰ مدرسه دیگر نیز در دست هوشمندسازی است و ۵۰۰ کلاس درس هم طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مردعلی در ادامه گفت: بنیاد علوی در حوزه ارتقای عدالت آموزشی در حال اجرای سه محور اصلی شامل تقویت بنیه علمی، شناسایی دانش آموزان مستعد مناطق محروم و ارتقای علمی معلمان مناطق محروم است.

وی یکی از معضلات مناطق محروم را عدم دسترسی به منابع محتوایی مناسب و عدم شناسایی دانش آموزان مستعد دانست و گفت: به همین دلایل استعدادهای بسیاری از تحصیل جا می می مانند که در این خصوص شناسایی ۵۰ هزار دانش آموز مستعد مدنظر است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

قلب سالم با اصلاح سبک زندگی؛ بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایران

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین علت مرگ و میر …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ