اجرای طرح تفصیلی تبریز نیازمند تملک ۶ میلیون و ۷۴۹ هزار مترمربع است


به گزارش ایرنا، «یعقوب هوشیار» روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز با اشاره به ضرورت اتمام مسیرگشایی های نیمه‌تمام شهر، افزود: حداقل ۱۴۰ همت بودجه برای اجرای کامل طرح تفصیلی تبریز نیاز است.

وی با بیان اینکه برخی از طرح های مسیرگشایی با تملک چند پلاک تکمیل می‌شود که این مسیرگشایی ها احصا و باید تسریع شود، اظهار کرد: مسیرگشایی های شهرداری تبریز عموما در بافت‌های کم‌برخوردار و محروم شهر اجرایی می شود.

شهردار تبریز، گفت: در بودجه سال جاری شهرداری، ۲۶ هزار میلیارد ریال بودجه برای تملک مسیرگشایی ها در نظر گرفته شده که تاکنون ۶۱ درصد آن هزینه شده است.

هوشیار، با تاکید بر اینکه دولت باید به تعهدات و بدهی خود در قبال مسیرگشایی در کلانشهرها عمل کند، ادامه داد: دولت و شرکت بازآفرینی ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای تملک، مسیرگشایی و اجرای ۴۵ متری شهید آیت‌الله آل‌هاشم در نظر گرفته بود که تاکنون پرداخت نشده و این طرح با اکتفا به بودجه شهرداری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تملک فضاهای سبز اشخاص حقیقی در بافت مرکزی شهر یادآور شد: برای تملک برق لامع و باغ چلبی هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

۱۰۰ نفر از سازندگان غیرمجاز حرفه‌ای به دستگاه قضایی معرفی شده است

هوشیار، همچنین با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از سازندگان غیرمجاز حرفه‌ای به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: سازندگان غیرمجاز حرفه‌ای را به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی و لیست آن ها برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

اجرای ۵۵ رشته مسیرگشایی با ۳۶ کیلومتر در تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: مطابق برنامه مسیرگشایی در ۲ سال گذشته، ۵۵ رشته پروژه مسیرگشایی به طول ۳۶ کیلومتر در حال اجراست و برای اتمام تعدادی از این پروژه ها، باید بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پلاک ملکی تملک شود.

«محمد عزتی»، با بیان اینکه حدود ۲۰ طرح مسیرگشایی مراحل پایانی تملک را طی می کند که به زودی وارد فاز عملیات عمرانی می شود، افزود: بر اساس تاکید شهردار، ۱۴۰۴، سال پروژه های مسیرگشایی و بازآفرینی شهری خواهد بود.

وی اظهار کرد: امید است با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر، بودجه سال آینده در شهرداری به گونه ای باشد که مسیرگشایی ها در اولویت قرار گیرد چرا که پیش نیاز پدافندغیرعامل و پیشگیری از مخاطرات زلزله محسوب می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: در زمان کنونی خیابان های شهید مناف زاده، ملازینال، ۱۲ متری نامور، عارف، فرهنگیان، پل کابلی به توانیر، ابرار، فلسطین، شهید علیپور، صادقیه، گوراوانچی، آبیاری و علی بقال تکمیل شده است و به بهره برداری رسیده اند.

عزتی، ادامه داد: بقیه پروژه ها نیز با درصدهای متفاوتی در مرحله اجرا یا طی مراحل تملک قرار دارد و از پیشرفت های فیزیکی مختلفی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، شهردار تبریز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز را تقدیم هیات رییسه شورا کرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۹۲ درصد نوزادان آذربایجان شرقی غربالگری شنوایی می‌شوند

به گزارش ایرنا، فرگل صحاف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ادامه این …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ