نصرالله؛ علم‌دار جهاد با رژیم صهیونیستی بود

به گزارش ایکنا؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

مشروح متن این پیام را در ادامه می‌خوانید:

شهادت مجاهد محبوب، شجاع و جان‌برکف راه اسلام و قرآن، شیعه ستیهنده راه آزادی و آرمان، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) را به مولای‌مان امام زمان ـروحی فداهـ، قائد عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، خانواده شکیبای شهیدان، ملت‌ سوگوار لبنان و ایران و همرزمان دلاور او در حزب‌الله و جبهه مقاومت تبریک و تسلیت می‌گویم.

حقا که آن عالم عامل، با فرماندهی بی‌نظیر خود در سه دهه سخت و جانفرسا، هم استقلال و تمامیت ارضی لبنان عزیز را در برابر آسیب تهدیدات و آشوب تجاوزات خارجی پاس داشت و هم علم‌دار جهادی جانانه با رژیم سفاک و جعلی صهیونیستی و جانبداری و دفاع مؤمنانه از ملت ستمدیده فلسطین بود. قدم صدق و نیّت صادق آن عزیز خدا در این مسیر پرخطر چنان بود که جان خود را نیز، در کنار مردم صبور آن دیار، بر سر آرمان مقدسش نهاد. طوبی له و حُسن مآب.

مرگ پیروزمندانه او به دست شقی‌ترین موجودات و در حمله‌ای جنون‌آمیز، پاداش پایمردی او در این جهاد فی‌سبیل‌الله بود: «عاش سعیداً و مات سعیداً». امروز هرچند جسم شریفش در میان ما نیست و فقدانش جز به فضل خداوند مهربان جبران نخواهد شد، اما سیره و اندیشه او راهنمای همه آزادی‌خواهان عالم است. او، براستی، تجسم اسلام ناب در این دنیای تاریک و پست بود.

با ایمان عمیق به وعده راستین خداوند در محو باطل و پیروزی حق، امید داریم توفیق انتقام و مبارزه با غاصبان خونریز قبله اول مسلمانان نصیب همه آرزومندان شود و قدس شریف را به زودی زود در دامان صاحبانش ببینیم.

خدایا! خون خشم در رگ‌هایمان پای می‌کوبد و دستانمان برای چکاندن ماشه بی‌قراری می‌کند اما از گریه گریزی نداریم.

خدایا! این اشک‌های خشمگین نه نشان عجز در مقابل دشمن بی‌رحم که نماد غربت حقیقت است، وگرنه آن که دل به وعده صدق «احدی الحُسنیین» تو خوش دارد کجا از مرگ می‌رمد؟ کجا می‌هراسد؟ کجا پشت به دشمن می‌کند؟ کجا کم می‌آورَد؟

خدایا! نیم قرن است که ستم‌گران زمین، ما را با خون و خشونت آزموده‌اند؛ تهدید کرده‌اند، تحریم کرده‌اند و بر سنگفرش خون ما در بزرگداشت جنایت هورا کشیده‌اند، اما حاشا و هرگز که زبونی ما را دیده باشند.

خدایا! چشم جهان کور است از تماشای حق و گوش جهان کر است از شنیدن فریاد حق‌گویان و زبان جهان لال است از بیان آن حقیقت آفتابی که بر سیمای مظلومان می‌درخشد.

خدایا! تو خود خوب می‌دانی که ما اگر هم مظلومیم، مظلوم شجاعیم.

خدایا! از این تنهایی بی‌پایان شکایت به تو می‌بریم: از این که مولای ما را در پرده غیبت گذاشته‌ای، از فراوانی دشمن، از بسیاریِ فتنه‌، از همنوایی زمان و زمانه بر ما … اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا وَغَیْبَةَ وَلِیِّنا وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا وَقِلَّةَ عَدَدِنا وَشِدّتَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا.

خدایا! نصرالله شهید ما را با سید و سالار شهیدان(ع) همنشین کن و بازماندگانش و ملت لبنان را صبر و پیروزی عطا بفرما. اللهم اعنّا علی ذلک بِفَتحٍ منکَ تُعجِّلهُ و بضُرٍّ تکشِفه و نصرٍ تُعزُّه و سلطان حَقٍّ تُظهرُه و رحمة منک تجلِّلُناها و عافیةٍ منک تُلبِسُناها برحمتک یا ارحم الرّاحمین.

نصرالله علم‌دار جهاد با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین بود

صدور دستور ترور از سازمان ملل اوج مضحکه حقوق بشر است

مجمع ناشران انقلاب اسلامی با صدور پیام تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله اعلام کرد ️مضحکه حقوق بشر و نظام بین‌الملل آنجا به اوج خود می‌رسد که نتانیاهو از سازمان ملل دستور ترور می‌دهد.

مشروح متن این بیانیه را در ادامه می خوانید:

باسمه تعالی

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

️سید مقاومت و مجاهد فی سبیل‌الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، جناب آقای سید حسن نصرالله که لحظه به لحظه عمر گران‌بهای خود را صرف مبارزه با شقی‌ترین جنایت کاران عالم کرد، بعد از گذشت بیش از سی سال رهبری شجاعانه و مدبرانه مقاومت اسلامی در لبنان به کاروان شهدای راه قدس پیوست.

آن عالم ربانی که فخر شیعیان و مسلمانان و اسوه آزادگان بود، با درایت و شجاعت خود، جنبش حزب‌الله لبنان را به یکی از قوی‌ترین و منسجم‌ترین تشکل‌های سیاسی نظامی منطقه و آنچنان سد محکمی در برابر رژیم صهیون تبدیل کرد که حتی با ضایعه سنگین شهادت فرماندهان و رهبران آن، کوچک‌ترین خللی در انسجام جبهه مقاومت ایجاد نمی‌شود.

رژیم درنده صهیونیستی با ترور بزدلانه سید مقاومت، علاوه بر قتل عام بیش از ۴۱ هزار نفر از زنان و کودکان و افراد بی‌دفاع و مظلوم، برگ سیاه دیگری به دفتر جنایات خود افزود. قریب به یک سال است که سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در سکوتی مرگبار به تماشای کشتار وحشیانه انسان‌های مظلوم در غزه و لبنان نشسته‌ و نظاره‌گر پشتیبانی شیطان بزرگ و شیطانک‌های غربی و عربی در کمک‌های تسلیحاتی و نظامی و اقتصادی آنان به این سگ هار هستند.

مضحکه حقوق بشر و نظام بین‌الملل در این سیرک جهانی آنجا به اوج خود می‌رسد که فرمانده این پادگان تروریستی با وقاحت و صراحت از مقر سازمان ملل برای کشتار انسان‌ها و پیگیری ترور بندگان صالح خدا استفاده می‌نماید. بی شک در این جنگل ظلمانی و با چنین قواعد جهانی، زمین گذاشتن سلاح به امید نهادهای بین‌المللی برای رسیدن به صلح، شوخی احمقانه‌ای است.

اینک بر همگان بیش از پیش آشکار شده که ماشین کشتار و ترور این باند تبهکار تنها با مشت آهنین و عملیات‌های وعده صادق‌ متوقف می‌شود و شاید گزافه نباشد اگر بگوییم درندگی امروز این حیوان وحشی در منطقه حاصل انفعال و تأخیر در پاسخ به ترور مهمان عزیزمان، شهید اسماعیل هنیه رضوان الله علیه است.

البته اعتقاد راسخ داریم که همانگونه که پروردگار متعال وعده داده است:«مَن یَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَ رَسُولَهُۥ وَٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزۡبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلۡغَٰلِبُونَ» پیروزی نهایی نصیب مقاومت بوده و خون جوشان همه شهدای مقاومت اسلامی به ویژه سیدالشهدای راه قدس، تضمین‌کننده نصرت الهی خواهد بود.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی شهادت جانسوز عالم ربانی و ذریه رسول الله، جناب آیت‌الله سید حسن نصرالله را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای و حزب‌الله قهرمان و دوست‌داران جبهه مقاومت تسلیت و تبریک گفته و بدین‌وسیله از اهالی قلم و فعالان عرصه فرهنگ و ادبیات و نشر دعوت می‌کند تا با لبیک به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در راستای پیام مهم امروز ایشان که فرمودند: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند»، با روایت جنایات و سبعیت رژیم صهیونیستی و بیان هنرمندانه مظلومیت و حماسه مجاهدان جبهه مقاومت، به تکلیف انسانی و رسالت تاریخی خود عمل نمایند.

نصرالله علم‌دار جهاد با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین بود

سیدحسن می‌دانست راهش به شهادت ختم می‌شود

خانه کتاب و ادبیات ایران، با صدور پیامی تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله اعلام کرد سید مقاومت از زمانی که رهبری حزب‌الله را پس از سیدعباس موسوی برعهده گرفت می‌دانست که راهش به شهادت ختم می‌شود.

مشروح متن این پیام را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رژیم خبیث صهیونیستی در جنایتی دیگر یکی از شاخه‌های پرثمر شجره طیبه مقاومت و یکی از فرزندان پاک اهل بیت (ع) را به شهادت رساند. شهید سیدحسن نصرالله، سید مقاومت از دوران جوانی پا به میدان مبارزه علیه شرمطلق گذاشت و در ادامه با به دست گرفتن دبیرکلی حزب‌الله لبنان توانست در مقام مدیری مدبر و رهبری شجاع به تربیت و ساماندهی نیروهایی مومن و مبارز بپردازد و دست متجاوزان و دشمنان بشریت را از خاک پاک لبنان کوتاه کند.

رهبری داهیانه سید مقاومت بر نیروهای حزب الله معادلات منطقه را برهم زد و طعم شکست را به نظام استکبار جهانی چشاند. پیروزی‌های دلچسب حزب‌الله بویژه در سال ۲۰۰۰ که این نیروی نظامی توانست ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون براند، دردناک‌ترین تراژدی‌ها را برای دشمنان بشریت و بزرگترین پیروزی‌ها را برای جریان مقاومت رقم زد.

سید مقاومت از زمانی که رهبری حزب‌الله لبنان را پس از شهادت سیدعباس موسوی برعهده گرفت می‌دانست که راهش به شهادت ختم می‌شود و در واقع کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند، شهادت را بهره و پاداش خود می‌دانند، چرا که این سرنوشت حاکی از رضایت خداوند است که: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ.» مهم این است که با شهادت سید راه جهاد علیه دشمنان خدا و بشریت بسته نمی‌شود.

سید مقاومت نزد خدای خود رفت، اما به یقین سلحشوری دیگر از دایره مومنان جای او نشسته و پیروزی‌های تازه‌ای برای جریان مقاومت رقم خواهد زد. دشمن صهیونیستی و آمریکای جهانخوار و دیگر پشتیبانانش بدانند که با به شهادت رساندن رهبران مقاومت و کشتار مسلمانان نمی‌تواند راه جهاد علیه ظلم و جور خود را ببندد، چرا که حتی کودکان ما و کودکان همه ملت‌های آزاده جهان نیز با کینه از این رژیم منحوس کودک‌کش بزرگ می‌شوند. تاریخ رژیم صهیونیستی با سیاهی عجین است، اما بالاخره روزی خواهد رسید که خون‌های به زمین ریخته شده توسط این سگ هار نظام استکبار جهانی، چونان سیلی این لکه پلید را از دامان بشریت شسته و زمین را برای بندگان صالح خدا به میراث خواهد گذاشت: وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.

پرچم‌دار مدبّر جبهه مقاومت

حامد علامتی ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت  سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه دبیرکل حزب‌الله لبنان، از آن شهید به‌ عنوان پرچم‌دار مدبّر جبهه مقاومت و ایثار، مبارز بزرگ عالم اسلام و اندیشمند شجاع و متدینی نام برد که در حمله ناجوانمردانه رژیم جنایتکار صهیونیستی، به فیض شهادت نائل شد.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

جست‌وجوی مستقل حقیقت؛ شرط اول برای تبدیل دانشگاه به نهاد فضیلت

به گزارش ایکنا، نخستین پیش‌نشست تخصصی «کانت و مسئله دانشگاه» با معرفی و بررسی کتاب …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ