صدور مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا

سید حیدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، در توضیح اقدامات انجام شده جهت تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا همزمان با آغاز فصل سرد سال، گفت: امسال در مجموع مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن ۴ ظرفیتی آنفلوآنزا را داده‌ایم که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز آن در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس مردم است و می‌توانند جهت تامین اقدام کنند.

وی اظهار داشت: طبق رصدی که انجام داده‌ایم، واکسن هم در داروخانه‌ها و هم در شرکت‌های پخش برای فروش به داروخانه موجود است.

معاون وزیر بهداشت درباره واکسن ایرانی آنفلوآنزا نیز ادامه داد: شرکت تولید کننده داخلی هم تا این لحظه حدود ۱۹۵هزار دوز واکسن جهت تزریق به گروه‌های پرخطر تحویل معاونت بهداشت داده است. همچنین حدود ۲۵۰ هزار دوز واکسن خارجی برای مصرف گروه‌های پرخطر به معاونت بهداشت تحویل داده شده است.

به گفته محمدی، قرار است حداقل ۲۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن تولید داخل نیز برای توزیع در داروخانه‌ها در اختیار شرکت‌های پخش قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند جهت شناسایی داروخانه‌های توزیع کننده واکسن آنفلوآنزا، از طریق سامانه تی‌تک به نشانی آدرس mobile.ttac.ir یا با نصب اپلیکیشن تیتک در قسمت داروهای کمبود، نزدیک‌ترین داروخانه محل جستجو را انتخاب و واکسن را تهیه کنند.

وی، بیماری آنفلوآنزا را یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروسی خواند و گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا موثرترین راه پیشگیری از خطرات ناشی از این بیماری بویژه برای گروه‌های پرخطر است.

وی در عین حال، بر لزوم رعایت بهداشت فردی مانند پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شست‌وشوی صحیح دست‌ها بخصوص بعد از سرفه و عطسه، استراحت و ماندن در منزل تا زمان بهبودی، عدم حضور در اماکن و تجمعات تا بهبودی کامل تاکید کرد.

محمدی همچنین درباره گروه‌های دارای اولویت دریافت واکسن گفت: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان شش ماه تا ۵ سال، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران دیابت، قلبی و عروقی، ریوی و کلیوی، بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و زنان باردار از اولویت‌های دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

افزایش حق الزحمه کارورزان و دستیاران با پیگیری‌های وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا از وبدا، حسین کرمان‌پور روز دوشنبه اعلام کرد: با رایزنی وزیر بهداشت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ