دانشگاه‌های تبریز و عثمانیه ترکیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند


به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه تبریز روز دوشنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به ظرفیت و توانمندی های دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف گفت: این دانشگاه با داشتن چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ عضو هیات علمی و ۲۴ هزار نفر دانشجو، پردیس بین المللی، سه دانشکده اقماری، آزمایشگاه های مجهز جزو پنج دانشگاه برتر و جامع کشور ایران است.

«صفر نصراله زاده»، با بیان اینکه وجود ۱۷۰ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه از ظرفیت های این دانشگاه است، افزود: از ۲۴ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، بیش از سه هزار دانشجو بین المللی هستند.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال های اخیر بر اساس شاخص های نظام های رتبه بندی جهانی توسعه و رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی جهانی یو. اس. نیوز که اخیرا اعلام شده، دانشگاه تبریز رتبه ۵۲۱ دنیا را کسب کرده و بعد از دانشگاه های تهران و صنعتی شریف، رتبه سوم را در بین دانشگاه های ایران بدست آورده است.

رییس دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه در برخی حوزه های تخصصی از جمله منابع آب، مکانیک، عمران، صنایع غذایی، علوم پلیمر و علوم انسانی رتبه کمتر از ۴۰ دنیا را کسب کرده است.

نصراله زاده، ادامه داد: دانشگاه تبریز با این همه ظرفیت، آماده هرگونه همکاری علمی و آموزشی با دیگر دانشگاه های دنیا و منطقه و به خصوص با دانشگاه های ترکیه است.

وی یادآور شد: این همکاری های مشترک می تواند در زمینه تبادل دانشجو و استاد، اجرای طرح‌های مشترک، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی با ارایه مدرک دوگانه، میزبانی از فرصت‌های مطالعاتی دانشجویی و اساتید و اعزام استاد جهت راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی باشد.

توسعه همکاری ایران و ترکیه به خاطر مشترکات تاریخی و فرهنگی آسانتر است

رییس دانشگاه عثمانیه کورکوت آتا نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه در سال ۲۰۰۷ رسما فعالیت علمی و آموزشی خود را با تاکید بر انرژی های تجدیدپذیر آغاز کرده است.

«تورگای اوزون»، با بیان اینکه هشت دانشکده، ۱۹ هزار دانشجو و ۶۰۰ نفر هیات علمی در این دانشگاه وجود دارد، افزود: این دانشگاه آماده هرگونه توسعه همکاری با دیگر دانشگاه‌های دنیا و به ویژه دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه تبریز است.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه همکاری در ۱۲ ماده توسط صفر نصراله زاده، رییس دانشگاه تبریز و تورگای اوزون، رییس دانشگاه عثمانیه کورکوت آتا ترکیه امضا شد.

رییس دانشگاه عثمانیه کورکوت آتا به همراه هیات همراه با بازدید از دانشکده اقتصاد و مدیریت، پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز و کلاس های آموزشی دانشگاه تبریز از نزدیک با ظرفیت های دانشگاه تبریز آشنا شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دستگیری قاتل فراری در عجب‌شیر/ کشف یک قبضه کلاشینکف از قاتل

به گزارش ایرنا سرهنگ «سهراب شفقی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ