ولایتمداری بارزترین ویژگی سیدالشهداء جبهه مقاومت  


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در جلسه تواصی به حق که امروز با حضور کارمندان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نمازخانه این مجموعه برگزار شد با اشاره به اینکه جهان از جنایت بزرگ به شهادت رساندن سید حسن نصرالله جهان داغدار و خشمگین است، به روایت «الْزَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ – به دوستی ما اهل بیت چنگ زنید» از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار ، پرچمدار جبهه مقاومت و الگوی ولایتمداری بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از اخلاص، تدبیر و تواضع و فروتنی بعنوان دیگر ویژگی های این رهبر مدبر سیاسی نام برد و تصریح کرد: این شهید والامقام بسیار متواضع و فروتن و بدنبال اجرای دستور خدا، امام و رهبری بود و همواره انتخاب برتر و بهتر را انجام میداد.

وی با اشاره به اینکه سیدالشهداء جبهه مقاومت صراحت لهجه داشت و دشمن ظالم و یار مظلوم بود، گفت: شهید سید حسن نصرالله، اهل ایثار بود و فرزند رزمنده اش شهید سید هادی نیز در راه مبارزه با دشمن به شهادت رسید.

وی افزود: امام امت(ره) هم این ویژگی را داشت و یکبارهم اشاره نکرد که حاج آقا مصطفی فرزندم در راه رشد و اعتلاس اسلام به شهادت رسید. همچنانکه امام علی (ع) می فرماید:«الإِیثارُ أحسَنُ الإِحسانِ -ایثار بهترین احسان است»

وی اضافه کرد: دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان ، ایمان و توکل به خدا داشت و می گفت ما به وظیفه خودعمل می کنیم و امید به یاری خدای بزرگ داریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود شهادت را هم نوعی خسارت و هم سرمایه گذاری دانست و با اشاره به آیه ۲۴ سوره احزاب گفت: امروز کشور هایی علیه اسلام اند و می خواهند غرب آسیا را بخاطر منابع مهم این منطقه، تحت حاکمیت وپایگاه آمریکا قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود همان مسیری که با کشتار بومیان سرخ پوست به حکومت آمریکاییان منجر شد در این منطقه طی شود، افزود: امام امت و مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها به جنایات رژیم کودک کش و سفاک اسرائیل اشاره کردند و شهدای بسیاری هم در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، کسانی که برای دفاع از سرزمین شان جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان با اشاره به آیه ۱۰ سوره فتح«إِنَّ الَّذِینَ یُبَایِعُونَکَ إِنَّمَا یُبَایِعُونَ اللَّهَ یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَنْ نَکَثَ فَإِنَّمَا یَنْکُثُ عَلَیٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَیٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَیْهُ اللَّهَ فَسَیُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا – همانا مؤمنانی که (در حدیبیّه) با تو بیعت می‌کنند به حقیقت با خدا بیعت می‌کنند (چون تو خلیفه خدایی و همانا دست تو) دست خداست بالای دست آنها، پس از آن هر که نقض بیعت کند بر زیان و هلاک خویش به حقیقت اقدام کرده و هر که به عهدی که با خدا بسته است وفا کند به زودی خدا به او پاداش بزرگ عطا خواهد کرد» تاکید کرد: این شهدا تا آخرین لحظه به عهد و پیمان خود وفادار بودند و برای فردای بهتر مردم و سرزمین شان به دعوت حق لبیک گفتند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

آرامگاه حافظ شیرازی از ۱۳ مهر میزبان تئاتر “لسان‌الغیب”

سید رسول موسوی‌نژادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: تئاتر لسان‌الغیب از جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ