یک هزار تن قیر رایگان برای بافت فرسوده خراسان‌شمالی تامین شد


هدی اکبرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سهمیه قیر رایگان استان، ۹۲۳ تن به مبلغ ۷۶ میلیارد ریال برای شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و جاجرم بود و با ۱۲۰ درصد افزایش جذب به بیش از یک هزار تن رسید.

وی افزود: قیر رایگان برای شهر بجنورد ۶۷۰ تن، شیروان ۱۸۵ تن، اسفراین ۱۹۲ تن، فاروج ۴۲ تن و جاجرم ۲۲ تن جذب شد.

سرپرست اداره برنامه ریزی و بازآفرینی راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: اکنون آسفالت مناطق مورد هدف بازآفرینی تمام شهرهای استان در دست اجرا است.

اکبرزاده تاکید کرد: وجود معابر خاکی از مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری است و در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب، سالانه سهمیه قیر رایگان برای تسریع در بهسازی محلات هدف در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص‌های توسعه کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی شده و شهرداری‌ها موظفند سهمیه قیر را در معابر خاکی محلات مصرف و در اسرع وقت گزارش آن را ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۳۰ هزار نفر در محدوده های هدف بافت فرسوده و اسکان غیررسمی شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، گرمه و جاجرم و فاروج سکونت دارند. و ۲۶ درصد جمعیت مرکز استان در محلات ناکارآمد حواشی شهر ساکن هستند که نیازمند ارتقائ وضعیت اقتصادی و کالبدی می باشند.

۲۴ محله اسکان غیررسمی مرکز خراسان شمالی در دولت سیزدهم به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری انتخاب شد که ۵۰۰ هکتار آن در حال بازآفرینی است.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تجمع اصناف خراسان‌شمالی در محکومیت ترور سید حسن نصرالله

به گزارش ایرنا، قشر بازاریان با سر دادن شعارهای “مرگ بر اسراییل” و “مرگ بر …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ