رشد ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی منوط به رشد تولید است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید علی لطفی زاده در نشست روز سه‌شنبه – ۱۰ مهرماه – صحن علنی مجلس شورای اسلامی، درباره گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تامین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور(مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز) در سخنانی گفت: رهبر معظم انقلاب در ۱۵ سال اخیر در شعار سال به حوزه اقتصاد و ۶ سال اخیر به موضوع تولید تاکید داشتند که نشانه این است تحول در کشور با تولید امکان پذیر است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر جهش تولید را در کشور انتظار داریم باید برای کالایی که در کشور تولید می‌شوند بازار هم داشته باشیم. البته خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه، تکلیفی برای وزارت صمت مشخص شد و بالاترین عدد پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه مربوط به رشد صادرات غیرنفتی با ۲۳ درصد رشد است. به عبارتی برای افزایش ۲۳ درصدی رشد، باید تولید نیز در کشور روند رو به رشدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۳ درصد رشد برای بخش معدن و ۸.۵ درصد رشد برای حوزه صنعت در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده که این رویکرد بر این موضوع دلالت دارد که همه شاخص‌های حوزه تجارت کشور را بیشتر از هدف اقتصادی برنامه هفتم که ۸ درصد است، دیده شده است.

لطفی زاده تاکید کرد: اگر قرار است رشدهای پیش بینی شده، محقق شود، باید به همان میزان در تولید افزایش تولید را رقم بزنیم.

ادامه دارد…


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

وزیر علوم: دانشگاهیان باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند  

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، حسین سیمایی صراف روز سه شنبه پس از حضور …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ