کرسی تلاوت و تدبر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد + عکس

برگزاری کرسی تلاوت در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش ایکنا، کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم یادبود سید مقاومت شهید سیدحسن نصرالله با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و قرآنی کشورمان بعدازظهر دوشنبه نهم مهرماه در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این کرسی تلاوت که به همت جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری کانون قرآن و عترت این دانشگاه برگزار شد، محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات 139 تا 144 سوره مبارکه آل عمران پرداخت.

این کرسی تلاوت و تدبر در قرآن ذیل طرح‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور که به صورت دوره‌ای در واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی و اجرا شده است. 

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم، به بیان برخی نکات تدبری در مورد آیات تلاوت شده (139 تا 144 سوره مبارکه آل عمران) که اشاره به جنگ اُحُد دارد پرداخت و در ادامه شباهت‌های آن دوره با وضعیت و وقایع امروز را بیان کرد.

کرسی تلاوت و تدبر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

وی گفت: خداوند در آیه 139 سوره مبارکه آل عمران فرموده است «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»، اگر مؤمن هستید، سستى نكنيد و غمگين نشويد كه پیروزی و برتری با شماست. در ادامه این آیه می‌فرماید اگر در این جنگ به شما آسیب و سختی رسید به جناح مقابل هم رسیده است، این سختی‌ها برای تعیین رتبه‌ شماست.

تقی‌زاده افزود: خداوند در بخش دیگری از آیات این سوره می‌فرماید شما گمان کردید داخل بهشت می‌شوید بدون اینکه خداوند جهادگران و انسان‌های صبور را معلوم کند. 

رئیس سازمان دارالقرآن در ادامه به شباهت‌های شرایط فعلی با وضعیت دوران نزول این آیات اشاره کرد و گفت: باید در سختی‌ها پای‌مردی کرد و اگر شخصی از سران کشته شد نباید سستی به خود راه دهیم. 

کرسی تلاوت و تدبر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این کرسی تلاوت محمد حسنی، از قاریان ممتاز دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اجرای ابتهال پرداخت.  

در این کرسی تلاوت علاوه بر استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، جلیل بیت‌مشعلی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام روح‌الله رجبی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر و علی‌اکبر مراتی و رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر حضور داشتند. 

کرسی تلاوت و تدبر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نشست تخصصی گزینش سازمان اوقاف و امور خیریه در یزد برگزار شد

به گزارش ایکنا از یزد، همایش و نشست تخصصی گزینش سازمان اوقاف و امور خیریه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ