پنج هزار حلقه چاه آب در البرز دارای پروانه هستند


“محب مصری “ روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان برداشت آب از طریق این چاهها سالانه ۵۳۴ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تنش آبی در استان البرز ساماندهی چاههای مجاز در دست اقدام است؛ طبق بررسی آماری شمار چاههای غیر مجاز استان البرز فراتر از چاههای مجاز بوده که باید نسبت به انسداد آنها اقدام کنیم .

مصری گفت : براساس بر آورد آماری تاکنون هشت هزارو۴۵۶ حلقه چاه غیر مجاز در استان البرز شناسایی شده که تعداد زیادی از آنها در محدوده ساختمان های ویلایی یا باغ ویلاها حفاری شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: امسال یک هزارو ۷۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در البرز برای انسداد هدفگذاری شده است.

وی تاکید کرد: این درحالی است که باید برای انسداد تمام چاههای غیر مجاز در کمترین زمان ممکن اعتبار مالی تعریف شود.

مصری افزود : مدیریت میزان برداشت آب از طریق چاههای مجاز نیز برنامه دیگر شرکت آب منطقه ای البرز است که در سال های اخیر با هوشمند سازی چاههای آب کشاورزی آغاز شده است.

مصری یادآور شد: سالانه در مجموع ۸۱۰ میلیون متر مکعب از طریق چاههای مجازو غیر مجاز البرز آب برداشت می شود که رقم بالایی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان البرز تاکید کرد: این در حالی است که سفره های زیر زمینی البرز یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب دارند که ترمیم این کسری به سادگی نیست.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

معاون وزیر جهاد کشاورزی : نیاز غذایی کشور سالانه ۱۸۰ میلیون تن است 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، « خیام نکویی» روز چهارشنبه در رویداد هوش مصنوعی کشاورزی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ