بازگشایی چهار مورد انسداد ناشی از سیلاب در جاده‌های سردشت/ سرنشینان پراید نجات یافتند


عبداللطیف شریعت‌پناه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر بارش باران شب گذشته در این شهرستان یک مورد سیلاب در محور سردشت – میرآباد و سه مورد در محور سردشت – قاسمه‌ ره‌ش و روستای «داوداوی» گزارش شده بود.

وی اضافه کرد: ماموران راهداری این شهرستان، با استفاده از ادوات راهداری از جمله لودر و ماشین های کمپرسی در کمترین زمان نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کردند و هم اکنون نیز در حال پاکسازی و ایمن سازی این مسیرها هستند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: سیلاب به آسفالت جاده آسیبی جدی وارد نکرده است اما چندین تُن سنگ، گل و لایی را با خود به روی جاده آورده بود که این امر تردد خودروها را در این مسیرها غیرممکن کرده بود.

وی اظهار کرد: بیشترین خسارت وارد شده سیلاب در محور سردشت میرآباد و در نزدیکی روستای «زیوه» روی داده بود که سیلاب با قطع درختان مسیر جاده را مسدود کرده بود که با همکاری عوامل راهداری، شهرداری میرآباد و اهالی روستا بامداد امروز مسیر بازگشایی شد.

سرنشینان یک دستگاه خودرو از سیلاب نجات یافتند

فرماندار میرآباد نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سیلاب شب گذشته در روستایی «زیوه» باعث بروز خسارت به برخی واحدهای مسکونی، باغات و انبارهای علوفه روستاییان شد و یک دستگاه خودرو سواری پراید را با سرنشینان با خود بُرد.

حسین خضری افزود: با همکاری مردم روستا، سرنشینان خودرو پراید به سلامت پیاده و خودرو به مکان امنی منتقل شدند اما خسارت زیادی به این دستگاه خودرو وارد شد.

وی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم و دستگاه های مربوطه و بخش خصوصی یادآور شد: سیلاب حدود ۲ ساعت مسیر سردشت- میرآباد را مسدود کرد و اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و خسارت ها هم در دست بررسی قرار دارد.

روستای ۱۵ خانواری «زیوه» در جاده سردشت – میرآباد و در ۱۰ کیلومتری میرآباد قرار دارد.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد با ورود امواج ناپایدار جوی به منطقه بارش باران در برخی مناطق جنوبی استان گزارش شده که بیشترین مقدار آن در مهاباد ۱۴.۴ میلی‌متر ثبت شد و بارش ها در سردشت ۵.۸ میلی‌متر، میاندوآب ۲.۲ میلی‌متر، پیرانشهر ۱.۸ میلی‌متر، بوکان ۱.۲ میلی‌متر و شاهین‌دژ و نقده هم کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

سردشت در مجموع دارای ۸۳۷ کیلومتر راه شامل ۵۶۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و ۱۷۰ کیلومتر راه مرزی (فرعی) در محورهای کیله، قاسم‌ره‌ش و بیتوش است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

بارش های پاییزی در آذربایجان‌غربی ادامه می یابد

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستانهای شمالی از …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ